Běžné potraviny, které způsobují chaos ve střevě. Vyvarujte se jich a zbavte se nadýmání

Nafouknuté břicho, trapné zvuky, které vydávají vaše střeva a pocit plnosti. Takové problémy mohou nastat po konzumaci zcela běžných potravin. Pokud patříte mezi citlivější jedince, kterým stačí málo, pečujte o svá střeva a dopřejte jim mnohem větší pozornost. Stačí se jen vyvarovat některých potravin a budete se cítit lehce a svěže po každém vašem jídle.

Co nejčastěji způsobuje nadýmání

Jestliže se u vás tyto stavy objevily znenadání, může jít o důsledek změny jídelníčku. Pokud jste se rozhodli přejít na vegetariánskou, veganskou nebo jinou formu zdravější stravy, vaše střeva mohou mít problém se zpracováním zeleniny. Ta ve větším množství způsobuje plynatost. V některých případech jde ale také i určité druhy intolerancí, především v podobě lepku a laktózy. Z toho důvodu se vyplatí navštívit lékaře, který provede testování.

Pozor na cibuli

Cibule je jednou z hlavních surovin pro omáčky, ale také polévky, pomazánky a mnoho dalších chodů. Pokud ji konzumujete pravidelně a ve velkém množství, může stát právě ona za vaší plynatostí. Obsahuje totiž fruktózu, která je ideálním zdrojem pro bakterie, které se poté ve střevě přemnoží a způsobují zdravotní obtíže.

Foto: Shutterstock

Vyhýbejte se kečupu

S přílohovými omáčkami byste měli šetřit. Obzvlášť, pokud se jedná o sladké varianty, jako je právě kečup. Stejně jako v cibuli se totiž i v tomto druhu dresinku nachází vyšší množství fruktózy. Vyplatí se proto věnovat pozornost složení kečupu, který v obchodě vybíráte a sáhnout po nádobě, která obsahuje menší množství cukru.

Překvapit vás může i avokádo

Součástí zdravého jídelníčku bývá také zralé avokádo. To však obsahuje látky, které se ve střevě velmi špatně vstřebávají a u citlivějších jedinců mohou vyvolat obtíže. Kromě toho je také plné vlákniny, což je v omezeném množství pro střeva zdravé, ale při pravidelné konzumaci jde spíše o problém, který vyvolává pocit plynatosti. Pozorujte tedy, jak se chová vaše tělo, když si dopřejete avokádo, a podle toho jej zařaďte nebo naopak vyškrtněte ze svého jídelníčku.

Foto: Shutterstock, zdroj: Healthline

Autor: Tereza Hotovcová

Zdravý životní styl a objevování nových receptů je něco, co ji vždy naplňovalo, a proto se zde s vámi dělí o své poznatky.