Billa a Lidl provedly Čechům nehoráznou věc. Tohle už přehnali, tady končíme, hlásí zhnusení lidé

Přestože je nám neustále kladeno na srdce, abychom kupovali pokud možno co nejkvalitnější potraviny, protože ty nejlevnější by nám mohly také nepěkně uškodit, v České republice si člověk příliš nepomůže. I když koupí něco zdánlivě kvalitnějšího, často to znamená pouze to, že to bude dražší, ovšem nakonec se ukáže, že je to třeba ještě horší než levnější alternativa.

Zlepšení nepřišlo

Kvalita potravin je v České republice velkým tématem, které se tu hojně řeší, ale hlavně mezi samotnými spotřebiteli. Přestože jsme s tím totiž hodně na štíru, naši představitelé s tím nedělají vůbec nic, a tak tu máme už roky to vůbec nejhorší, co je v celé Evropě k mání. I když nám pořád tvrdí, že problém s dvojí kvalitou potravin už se vyřešil, nic není vzdálenějšího pravdě. Ve skutečnosti existuje pořád, jak dokládají nejrůznější srovnávací videa.

Zatímco dříve se lidé strefovali do polských potravin, teď mnozí pochopili, že v tamních obchodech nakoupí mnohem lépe a navíc levněji, než v těch českých. Není tedy divu, že tam tolik tuzemských zákazníků neustále vyráží. Ostatně, už se to odráží i na tržbách českých řetězců.

Zdá se však, že s nimi nehne ani to, protože to vypadá, že se tu situace s kvalitou potravin spíše ještě více zhoršuje, než aby se konečně začala zlepšovat. Skutečně masivní záchyt teď provedla Státní zemědělská a potravinářská inspekce, která zasahovala hned ve třech dominantních obchodních řetězcích, a to v Lidlu, Albertu a Bille.

U všech se ukázalo pochybení v tom, že deklarovaly jiný podíl masa v masném výrobku, než jaký byl ve skutečnosti obsažen. Ze všech nejhorší byl Lidl, který ve svém mletém mase Řezníkova čerstvá porce uváděl obsah 50 % hovězího, ale ve skutečnosti tam výrobce dal pouhých 13 % tohoto dražšího masa.

Foto: Shutterstock

Poslední kapka

V případě Billy a jejího mletého masa Vocílka byl rozdíl menší, ale stále markantní. Namísto 44 % hovězího bylo obsaženo pouhých 23 % tohoto masa. U Albertu potom místo 20 % hovězího obsahovalo mleté Albertovo kvalitní vepřové a hovězí pouhých 13 % masa.

Někteří zákazníci už toho po tomto zjištění, které bylo překvapivé nejen značnými rozdíly, ale skutečností, že se to děje prakticky všude, v těchto řetězcích nakupovat vůbec nechtějí. “Dříve jsme chodili do Lidlu, ale hrozně se tam zhoršili. Teď už rok jezdíme do Polska a čerstvé maso bereme tady od řezníka. Máme skvělé potraviny a šetříme nemalé peníze,” uvedl pan Milan, který to má z Kladna k našim sousedům sice docela daleko, ale i tak se mu to prý jednoznačně vyplatí.

Foto: Shutterstock, zdroj:

Autor: Tereza Vávrová

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Dlouhodobě se zajímá o spotřebitelská a ekonomická témata, která mají vliv na životy lidí. Prošla řadou médií, kde získala velké množství zkušeností o tom, co je opravdu důležité.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments