Časté chyby při vážení zkreslují výsledek. Zvažte se správně a možná budete překvapeni

Při vážení se možná dopouštíte zásadních chyb, a pak nevíte, jestli máte nadváhu. Prozradíme vám, jak a kdy se správně vážit. Podívejte se, co děláme při vážení špatně.

Vážíte se denně

Nikdo nezhubne přes noc. Některé potraviny a nápoje způsobují kolísání váhy. Zadržování vody způsobují pokrmy s vysokým obsahem soli, bílého cukru, mouky, prázdných kalorií, umělých dochucovadel a konzervantů. Ženy v období menstruace. Naopak pokrmy s nízkým obsahem sodíku a uhlohydrátů, jako ovoce, zelenina, ryby, maso a mléčné výrobky mohou váhu snížit. Lepší je vážit se 1x až 2x týdně a mimo menstruační cyklus.

Vážíte se vždy na jiné váze

Všechny váhy neváží stejně. Mechanika rozdílných druhů vah je jiná a pak se můžete zbytečně stresovat, že jste přibrali, přestože to tak není. Važte se jen na váze doma.

Vážíte se na nevhodném místě

Nerovný povrch, jako rýhy v dlaždičkách, ale i koberec, mohou způsobit, že váha ukazuje nepřesné údaje. Važte se na rovném povrchu, ideálně na plovoucí podlaze.

Vážíte se na digitální váze

Digitální váhy jsou nejméně přesné. Hodnoty se mohou lišit v závislosti na teplotě a vlhkosti o 1,3 až 1,8 kg. Na přesnost má vliv i její časté přesouvání, které ji rozkalibruje.

Vážíte se oblečení

Těžko se vám podaří mít na sobě při vážení vždy totéž oblečení. Pak můžete mít o nějaký ten kilogram víc nebo míň než bez oblečení. Vždy se važte jen ve spodním prádle.

Vážíte se večer

Přes den sníte 3 až 6 porcí jídla, proto se to večer odrazí i na vaší váze. Važte se ráno, až tělo stráví potravu z celého dne.

Vážíte se po sprchování

Pokud se vážíte ráno po sprše, tělo nasálo poměrně dost vody, obzvláště pokud máte namočené i dlouhé vlasy, proto je přirozeně těžší. Nevažte se po sprchování.

Vážíte se po cvičení

Nevažte se ihned po pohybové aktivitě, protože budete lehčí a není to reálná váha. Dočasně se sníží jen po vyloučení přebytečné vody při pocení. Zvažte se až ráno.

Foto: Freepik

Autor: Pavla Růžičková

Externí autorka magazínu AAzdraví.cz.