Čechy u moře začali vyhazovat z hotelů. Dělají totiž jednu nepříjemnou chybu

Letní sezóna dovolených se rozjela naplno a nejen čeští turisté míří ve velkém za zaslouženým odpočinkem k vyhřátému moři. Letos však na ně čeká specialita, kterou si na ně připravili místní hotely ve spolupráci s českými cestovními kancelářemi. A není to zrovna nic příjemného.

České cestovky vytlačují konkurenci

Tedy, abychom byli přesní. Pokud cestujete s českou kanceláří, s největší pravděpodobností nebudete mít žádný problém. K němu může dojít v případě, že si vyberete zájezd u některé z cestovních agentur, což jsou zejména ony známé internetové portály, jež prodávají zájezdy všech možných kanceláří. Mimo jiné těch německých.

Právě tam se skrývá onen pověstný kámen úrazu. Českým cestovním kancelářím se přestalo líbit, že jim jejich zákazníci utíkají k německé konkurenci, která je často levnější. Zamyslely se tedy, jak by tomu mohly zabránit.

Výsledkem je to, že s řadou hotelů v oblíbených přímořských destinacích uzavřely takzvané smlouvy o exkluzivitě. Ty znamenají jediné. Do těchto hotelů může české turisty vozit pouze ona jediná cestovní kancelář. A nikdo jiný, tedy ani česká, ale ani německá konkurence.

V případě objednávky od české kanceláře je to jednoduché. Tam se vám nestane, že by vás některá vyslala do hotelu, který má exkluzivně k dispozici její konkurence. Problém ale nastává v případě, že si objednáte zájezd od německé cestovky, která pochopitelně smlouvy těch českých nijak nereflektuje.

Foto: Shutterstock

Nepříjemné dopady na turisty

Takto se můžete jednoduše ocitnout v hotelu, který má uzavřenou smlouvu s českou kanceláří a vás jako Čecha prostě neubytuje. “Opravdu to nechápu. Objednali jsme si přes český portál zájezd, přičemž jsme neviděli problém v tom, že je pořádán zahraniční cestovní kanceláří. Odlet byl tak jako tak z Prahy. Pravda, divili jsme se, že je o několik tisíc na osobu levnější než v případě českého zájezdu, který byl do stejného hotelu. Jako rodina jsme takto ušetřili 20 tisíc,” popisuje svůj případ paní Petra, která vyrazila do Turecka s rodinou.

Když jsme ale dorazili do hotelu, na recepci nám oznámili, že nás neubytují. Jako Češi bychom mohli přijet jen s onou českou cestovkou. Dalších pět hodin jsme obvolávali českou agenturu i německou cestovku, než nám konečně sehnali nový hotel.

Bohužel tento hotel nebyl v pětihvězdičkové kategorii, kterou si rodina objednala, ale byl pouze čtyřhvězdičkový. Cestovka totiž neměla k dispozici v dané kategorii volné kapacity. Do adekvátního hotelu je přestěhovali až po třech dnech.

Foto: Shutterstock

Autor: Anna Štěpánková

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Zkušená a respektovaná novinářka prošla za posledních 20 let redakcemi tištěných i online deníků, aby následně našla svou zálibu v tvorbě magazínových textů.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
7 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Miroslav
Miroslav
1 rok

Osral pes celé Chorvátsko. Nešiel by som tam ani zadarmo.

Iris
Iris
1 rok
Reply to  Miroslav

To je moc dobře.

Ladislav
Ladislav
1 rok
Reply to  Miroslav

Slovenský čuvavc který nemá ani na jízdenku do Košic tady nemá právo vůbec diskutovat, prostě hnůj jako jeho potomci.Miroslav je jednoduše osratý debil.

Svedyz
Svedyz
1 rok

My chcete tvrdit, že česká cestovka má zabukovaný celý hotel jen pro sebe? Víte kolik lidí se ubytuje v hotelu?

Blbost
Blbost
1 rok

To sa ako fakt stalo?

Roman
Roman
1 rok

Jak si to můžou vůbec dovolit české cestovky???dělám v Německu,bydlím v Německu mám český pas tak nevidím důvod jezdit z českou cestovkou….ja myslel ,že máme svobodnou volbu,ale to asi soudruzi vymysleli zase levou na klienty…

zde
zde
1 rok

Opakování matka moudrosti
Čím víc tím líp
Tragédie
Okurková sezóna