Co dělají české obchody s prošlými potravinami? Malá změna a vrací se zpět do prodeje

Zamýšleli jste se někdy nad tím, co dělají obchody s prošlými potravinami? Vždyť jich musí mít spoustu. Nikdy se neprodá vše a jídlo v supermarketech prochází zcela běžně. Pouze tím, že projde, ztrácí pro obchodní řetězec prakticky jakoukoliv cenu. Je jednoduše odepsané a jakékoliv jeho zpeněžení nebo použití už je jen příjemným bonusem navíc.

Netradiční způsob využití

Zároveň je ale vlastně škoda takové potraviny jednoduše vyhodit. Obvykle jim totiž stále nic není a daly by se bez problému zkonzumovat. Zástupci obchodů se v poslední době zamýšlejí nad tím, jak dát potravinám druhou šanci. A někdy jde opravdu o povedené nápady.

V tomto trendu aktuálně hodně jede například Albert, který pro udržitelnost dělá mnohé. V některých ze svých prodejen začal nabízet banánový chlebíček, který přitom vyrábí především z neprodaných banánů, které už by zákazníci nechtěli.

Jde o vlastní recept Albertu, kdy se využívají právě banány, jež mají ideální cukernatost pro upečení. Výsledkem je potom pečivo s karamelovou barvou, naříznutou kůrkou a atypickým tvarem, který připomíná banánový list. Vedle banánů se v něm používá špaldová mouka, která má vynikající výživové hodnoty.

Foto: Shutterstock

Potraviny jdou dál do prodeje

Proti zbytečnému plýtvání stále dobrých potravin se staví také Lidl, který už nějakou dobu nabízí své bedýnky s ovocem a zeleninou za 25 korun. Produkty už nejsou stoprocentní a z regálů musely být staženy, vlastně jim ale nic není a dají se spotřebovat. Lidl také pravidelně zlevňuje potraviny těsně před datem spotřeby, a to velmi výrazně. Například kus kvalitního lososa tak můžete koupit třeba za 25 korun.

V poslední době se hodně rozšířily také obchody specializující se právě na zboží, kterému vypršela minimální trvanlivost. Z běžných supermarketů ho skupují za pakatel a zákazníkům nabízejí stále velmi levně. Pro mnohé jde aktuálně o příjemný způsob, jak ušetřit na potravinách.

Foto: Shutterstock

Autor: Petr Vavrenka

Redaktor magazínu AAzdravi.cz. Vystudoval VŠE a publikační činnosti se věnuje od roku 2005 v médiích jako MF DNES, ČT24 nebo Koktejl.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
2 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Mamyna
Mamyna
1 měsíc

Lidi to chce nekupovat ať to vyhodí a nebo ať to manažer vezme domu pro rodinu.

Aster
Aster
1 rok

…a prodávají to za původní ceny, že jo? No, když jde o zisk… 😛