Co provede s tělem jeden banán před spaním? Po tomto zjištění si ho budete dávat každý den

Ačkoliv banány nejsou tuzemským ovocem a jejich spotřeba je závislá výhradně na dovozu, patří mezi nejoblíbenější druhy v České republice. Mohou za to především jejich jedinečné vlastnosti. Banány totiž dokáží velmi dobře zasytit, mají zajímavé nutriční hodnoty a zároveň jsou plné vitaminů, minerálů a dalších látek, které lidské tělo potřebuje.

Nastartuje metabolismus

Odborníci se shodují v tom, že člověk rozhodně neudělá nic špatného, pokud si bude dávat jeden banán denně, a to dlouhodobě. Do těla totiž dostane potřebnou porci látek, které by možná odjinud nezískal. Otázkou ale zůstává, kdy si takový banán dopřát.

Dosud platilo přesvědčení, že ideální dobou dne, kdy si dát banán, je ráno. Důvodem je především skutečnost, že banán na lačný žaludek dokáže zasytit a zároveň rychle nastartovat metabolismus, který pak bude velmi dobře fungovat, a to včetně trávení. Banán tak pomůže k hubnutí, protože díky němu tělo rychleji spálí další kalorie, které přijme.

Naopak experti často zrazovali před tím, aby si lidé banán dávali předtím, než jdou spát. Odůvodňovali to především faktem, že toto ovoce samo o sobě obsahuje poměrně velké množství cukru, který by se mohl proměnit v tuky, protože v noci ho tělo nespálí.

Foto: Shutterstock

Významný zdroj melatoninu

Dnešní pohled už je ale poněkud jiný a ukazuje se, že benefity převažují nad nevýhodami, pokud si banán dopřejete před spánkem. V přírodní medicíně už se celá staletí banány používají k podpoře spánku. Ne nadarmo se někdy označuje jako prášek na spaní zabalený ve slupce.

V banánu nalezneme velkou porci hořčíku a minerálů, mezi které se řadí také tryptofan. Ten podle vědeckých studií uvolňuje svaly, které pak ve spánku skvěle regenerují. V banánech najdeme také značné množství draslíku, což je minerál, který podstatným způsobem reguluje spánek. A také zlepšuje zdraví srdce i mozku.

To ale není zdaleka vše. Banán před spaním podpoří tvorbu metaloninu a serotoninu. Oba tyto hormony jsou pro kvalitu spánku klíčové. Zejména melatonin dnes zažívá vlnu popularity, kdy ho mnozí konzumují v drahých tabletkách, které přitom tělo nedokáže náležitě vstřebat. Mnohem lepší volbou je přitom obyčejný banán.

Foto: Shutterstock, zdroje: Puffy, Livestrong

Autor: Tereza Vávrová

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Dlouhodobě se zajímá o spotřebitelská a ekonomická témata, která mají vliv na životy lidí. Prošla řadou médií, kde získala velké množství zkušeností o tom, co je opravdu důležité.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
2 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
František
František
2 let

Ahoj, hodně sportuji, fitness , třikrát týdně, v minulosti jsem už slyšel o nutričních hodnotách banánů, tak nějaký čas, je konzumují a to hlavně večer, po celodenní aktivitě a skutečně, ráno se cítím odpočatý a s pocitem lepší regenerace, takže banán před spaním mi přináší do celkového denního příjmu potravin velkou pozitivní záležitost. František

Pinpulín VII.
Pinpulín VII.
1 rok
Reply to  František

Milý Františku, naučte se pravidla psaní čárek, Vaše věta dohromady nedavá smysl (yo yo)