Dělená strava jako nový životní styl. Co přináší?

Cesta ke zdravé, štíhlé a dobře vypadající postavě může být jednodušší, když víte, jakou dietu použít. Netrapte své tělo zbytečným hladem, který způsobuje jen bolesti břicha a zdravotní obtíže. Stačí vědět, jak správně poskládat jídelníček a ostatní už je hračka. Dělená strava je jednou z možností, jak dosáhnout vysněné postavy, předejít trápení a vychutnávat si mnoho druhů potravin.

Co je to dělená strava

Jelikož se nejedná o dočasnou dietu, ale o dlouhodobou úpravu jídelníčku, musíte si připravit jistou dávku trpělivosti. Zázraky nepřicházejí za pár dní a někdy úbytek váhy můžete zaznamenat až po velmi dlouhé době. Celkově se ale začnete cítit lépe. Tělo bude plné energie, žaludek příjemně naplněný a chuťové pohárky si také přijdou na své.

Základní rozdělení

Úprava jídelníčku spočívá v rozdělení potravin do různých skupin, které se později při konzumaci nesmí míchat, aby žaludek mohl v klidu trávit každé jídlo zvlášť.

  • Skupina bílkovin (maso, ryby a ovoce jako pomeranč, mango nebo ananas)
  • Skupina sacharidů (luštěniny, přílohy jako brambory a rýže, obilí, sója, sladké ovoce)
  • Neutrální potraviny (oleje, mléčné výrobky, zelenina)

První a druhou skupinu nemíchejte nikdy a naopak obě můžete doplnit o neutrální potraviny. Jedním ze způsobů, jak dodržovat jídelníček je střídat skupiny každý den. Pokud však přes den dostanete chuť na pokrm z druhé skupiny, nechte si alespoň tři hodiny pauzu mezi jídly.

Začněte méně mlsat

Ačkoli se jedná o velmi klidnou a nenáročnou formu stravování, stále mějte na paměti, že se jedná o zdravý jídelníček. Proto je nutné z běžného stravování odstranit co nejvíce bílého cukru, sladkých pochutin a průmyslově zpracovaných dobrot.

Oleje jsou sice zdravé, ale opět jen v omezeném množství a z kvalitních surovin. Smažená a tučná jídla z jídelníčku také vynechte a nahraďte je raději lžičkou kokosového nebo olivového oleje, na kterém osmažíte trochu zeleniny, masa nebo bezlepkových lívanečků.

Mohlo by vás zajímat

0.00 průměrné hodnocení (0% skóre) - 0 hlasů

Autor: Tereza Hotovcová

Narodila se v devadesátých letech do světa veřejného internetu, prostřednictvím něhož se stala redaktorkou a s pomocí střední školy také grafickou designérkou. Nyní je studentkou UK, kde se věnuje historii, umění a náboženství. Zdravý životní styl a objevování nových receptů je něco, co ji vždy naplňovalo, a proto se zde s vámi dělí o své poznatky.

1
Komentujte

avatar
1 Komentářová vlákna
0 Odpovědi ve vlákně
0 Sledující
 
Nejsledovanější komentář
Nejžhavější komentářové vlákno
1 Autoři komentářů
Petra Autoři posledních komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Petra
Host
Petra

Ovoce s fruktozou do bilkovin, a zdroj bilkovin pro vegany-soja do sacharidu apod.? 😀 na palicu fakt nektery clanky…a lidi podle toho pak chudaci postupuji…se Vam povedlo zas!