V českém Kauflandu zadrželi ženu. Chybně si mysleli, že kradla

V českých obchodech se začíná nepříjemně množit nešvar v podobě přehnaně aktivní až agresivní ostrahy. Po nedávném incidentu v Lidlu, kdy došlo na nevybíravá slova a strkanici, aniž by to mělo jakékoliv odůvodnění, přichází teď další podobná situace, tentokrát z jednoho z obchodů Kauflandu.

Předložte důkaz o zaplacení

Na své sociální síti ho zveřejnila vědecká pracovnice Marie Šabacká. Ta si chtěla koupit jen něco k jídlu, ale dopadlo to tak, že skončila zavřená ochrankou a obviněná z krádeže.

Žena připouští, že si za situaci může částečně sama. “Po zaplacení jsem vešla zpátky do obchodu, protože jsem zjistila, že je tam zrovna i můj přítel. Než jsem ho našla, přišli 3 lidi, vzali mě dozadu, otevřeli batoh a obvinili mě z krádeže. Účtenku jsem po naskenování u brány vyhodila. Ukázala jsem jim screen z výpisu z karty, ale tam nebyl čas,” uvedla Šabacká, která se ze sebe snažila všemožně sejmout podezření, že by snad zboží zcizila.

Ochranka Kauflandu zjevně překračovala své pravomoci a po ženě vyžadovala, aby jednoznačně prokázala, že zboží neodcizila. Ona však měla dojem, že důkazní břemeno by mělo být na nich. Navíc dodává, že jejich podezření nebyla na ničem založená. Nikdo ji neviděl, že by si snad něco z regálu dávala do batohu.

Foto: Shutterstock

Sami ji zavřeli

Nakonec musela v uzavřené místnosti čekat dalších 15 minut, dokud pracovníci nenajdou na videozáznamu, jak skutečně platí. Celou dobu jí přitom znemožňovali odejít. Dokonce požadovali důkaz o zaplacení měsíce staré a použité kosmetiky. Prý ani to nesmí nosit do obchodu.

Rovněž diskutující nechápou, jak si něco takového mohou zaměstnanci Kauflandu dovolit. Někteří radí v takovém případě okamžitě volat policii, která v takovém případě bude představovat nestranného arbitra a může zahájit vlastní šetření. Případně požadovat alespoň ředitele obchodu, který by mohl mít více rozumu.

Další poukazují na to, že na pozici ochranky obchodu v dnešní době pracují skutečně zvláštní lidé, kteří sami nevzbuzují moc důvěry. A že takovým by mělo být zamezeno jakkoliv konfrontovat zákazníky.

Foto: Shutterstock

Autor: Anna Štěpánková

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Zkušená a respektovaná novinářka prošla za posledních 20 let redakcemi tištěných i online deníků, aby následně našla svou zálibu v tvorbě magazínových textů.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
4 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Ingrid
Ingrid
1 rok

Jako pardon, ale vracet se s nakupem do obchodu, je pekna blbost. Bud nahlasim u pokladny nebo na infu, ze mam nakup a ze potrebuji znovu dovnitr nebo ho necham na zminenych mistech, at tam s nim nechodim.
Dobre ji tak, ma mit rozum.

Mirek
Mirek
1 rok

Dojedete se podívat do Horickeho Pennmarketu, ostraha nejen sprosté urazí zákazníky, ale pokladní děla ze života peklo.

Ondra
Ondra
1 rok

Není to tak horké. Pravdou je, že je teď enormní nárůst krádeží. Navíc, lidé se chovají, jako by jim to tam patřilo. Není čemu se divit, že ochranka musí být přísná.

Petr
Petr
1 rok
Reply to  Ondra

Ochranka nemůže vůbec nic akorát zavřít hlavní dveře aby podezřelí nemohl ven a pak můžou volat policií ale paní měla nákup nahlásit na infu nebo ochránce a byl by klid