Kaufland rozjíždí úžasnou novinku. To tu ještě nebylo, je to velké

Kaufland patří mezi nejoblíbenější obchodní řetězce v České republice, byť v posledních letech byl trochu zastíněn svým dynamičtějším bratříčkem Lidlem, který spadá do stejného německého koncernu. Právě tento diskont přinášel na český trh jako první nejrůznější novinky a další je potom obvykle dříve či později okopírovali.

Nový obchodní model

Tentokrát je to ale Kaufland, který již brzy spustí velkou novinku, která mu fantasticky funguje právě v Německu. Nejde o nic menšího než internetové tržiště, takzvaný Marketplace.

Možná si řeknete, že eshop neboli internetový obchod má dnes kdekdo, mimo jiné právě Lidl. Jenže tržiště, které plánuje spustit Kaufland, představuje něco odlišného, byť na první pohled se to může tvářit jako další z obchodů na internetu.

Marketplace nicméně není klasickým eshopem, kde by to byl právě jeden obchodník, který nabízí zboží zákazníkům a zajišťuje veškerý servis, jako jsou objednávky, dodávky, sklady, reklamace apod. Internetové tržiště naopak představuje neutrální prostor, na který se mohou přihlásit externí obchodníci a nabízet zde své zboží všichni dohromady. Zákazník potom dostane obrovský výběr na jednom místě a v jednom rozhraní. Jakmile si objedná, dostane informaci daný spolupracující obchodník a o zásilku už se sám postará.

Jsou to přitom právě tato tržiště, která ve světě zaznamenávají největší rozmach. Na tomto konceptu vyrostl například Amazon, avšak ten v České republice nepůsobí. Ačkoliv zde menší tržiště v nějaké formě existují, možná to bude až Kaufland, který tento koncept prosadí mezi širokou veřejností.

Foto: Shutterstock

Bude tam všechno možné

V Německu se mu to velmi daří. Má zde totiž 32 milionů návštěvníků a patří k nejoblíbenějším místům, kde lidé na internetu nakupují. Na tuzemském trhu by rád dosáhl něčeho podobného, možná i většího vzhledem ke stále malé konkurenci.

Kaufland už začal do svého tržiště nabírat obchodníky. Jeho nabídky využívají ti, kdo vlastní eshop nemají, ale i ti, kteří nějaký už provozují, avšak hledají další odbytiště. Zájem o spolupráci ze strany českých obchodníků je prý velký. Marketplace by pak pro zákazníky měl začít fungovat v příštím roce. K mání zde budou nejrůznější věci, prakticky všechno, na co si vzpomenete, ať už jde o elektroniku, technologie, módu, nářadí, vybavení do domácnosti apod.

Foto: Shutterstock

Autor: Anna Štěpánková

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Zkušená a respektovaná novinářka prošla za posledních 20 let redakcemi tištěných i online deníků, aby následně našla svou zálibu v tvorbě magazínových textů.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments