Kaufland zase vychovával Čechy. Slíznul to. Co si to dovolujete, podívejte se co děláte

Obchodní řetězce se rády chlubí tím, co je zrovna trendy a na čem si myslí, že by mohly udělat nějaké ty body. V poslední době se hodně mluví o ekologické udržitelnosti a nejrůznějších způsobech, jak jí dosáhnout. Pochopitelně i v Česku působící řetězce k tomu musí zaujmout nějaký ten postoj.

Moc nepochodil

Kaufland se už v minulosti snažil své zákazníky poučovat o tom, jak se mají chovat, pokud jde o udržitelnost. Obvykle se to ale u jeho zákazníků nesetkalo s nějakým větším pochopením, obzvlášť když je často vidět, že jedná alibisticky.

Teď se do tématu pustil znovu a přihlásil se k ekologickým závazkům, že do roku 2030 sníží své provozní emise o 80 %. Jde pochopitelně o velmi vágní a těžko měřitelné číslo. Navíc, na nějakou deklaraci z roku 2023 si za pár let stejně nikdo nevzpomene. A kdo ví, jak to bude vypadat.

Kaufland každopádně na sociálních sítích v rámci této kampaně vyzval zákazníky, aby sami napsali, jakým způsobem snižují emise. Dokonce za tímto účelem vyhlásil soutěž o poukázky na zboží v hodnotě 500 korun. Ale ani to s Čechy příliš nepohnulo, a namísto toho, aby začali sypat z rukávu své nápady a postupy, německému řetězci to pořádně spočítali.

Foto: Shutterstock

A odkud nám to sem vozíte?

Například Štěpán Zapadlo řetězci velmi trefně vyčetl, že i v dnešní době vozí potraviny z jednoho konce zeměkoule na druhý, přestože by je mohl pořídit lokálně, byť třeba o něco dráže. Ostatně, na to si stěžují i tuzemští zemědělci, podle kterých velké řetězce objednávají třeba cibuli z Nového Zélandu. Nedávno se potom objevil případ českého chovatele skotu, který chtěl dodávat do Kauflandu. Bylo mu řečeno, že si maso řetězec raději doveze z Jižní Ameriky.

Další diskutující už měli plné zuby neustále omílaného slova udržitelnost, pod kterým vidí pouze snahy o nejrůznější omezování ze strany Evropské unie. Padla zde slova například o vybíjení dobytka, snahu nutit lidem, aby nejedli určité potraviny apod.

Někteří si potom spojili zemi původu Kauflandu, kterou je Německo, právě s nejrůznějšími zelenými snahami. Došlo také na kritiku velké drahoty v řetězcích a zda to spolu náhodou nějak nesouvisí. Pokud bychom měli usuzovat z tohoto vzorku, lidé na podobné proklamace vůbec neslyší a řeší spíše realitu všedního života.

Foto: Shutterstock

Autor: Anna Štěpánková

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Zkušená a respektovaná novinářka prošla za posledních 20 let redakcemi tištěných i online deníků, aby následně našla svou zálibu v tvorbě magazínových textů.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
1 Komentář
Inline Feedbacks
View all comments
Petr
Petr
1 rok

opět jsem se setkal ve vašem kšeftu v Litvínově s okrádáním zákazníků. Zakoupil jsem ve “výprodeji” vepřové řízky – na mrazáku byla uvedena cena 80,90 Kč, na účtence je však uvedena cena104,90 Kč. Není to poprvé, ale naposled. Již se od vás, fašistů, okrádat nenechám. Máme tu dost poctivých obchodníků.