Klienti největší české banky v problémech. Přišli na to, jak jim vyluxovat celý účet do nuly

Je opravdu nepříjemným zjištěním, že vaše peníze nejsou nikde v bezpečí. Ačkoliv totiž banky vyvíjejí stále sofistikovanější mechanismy a aplikace, kterými brání tomu, aby vám peníze někdo sebral, ukazuje se, že tím nejslabším článkem jste právě vy, respektive obecně klienti. Jsou to oni, kdo v drtivé většině případů udělají chybu a mnohdy o všechno přijdou.

Využili velké změny

Obvykle to nejrůznější šibalové zkouší v návaznosti na určité události, o kterých se hodně mluví a ve kterých se lidé zase tak dobře nevyznají. Potom stačí člověku zavolat a říct mu, že pro něj něco máte, něco za něj vyřešíte, případně že on sám musí jednat. Pokud na to skočíte, a je to poměrně jednoduché, jelikož se dnes používají propracované mechanismy podvodů, pak už se vezete a je velmi pravděpodobné, že vás oberou.

Tentokrát tyto skupiny našly něco opravdu vychytaného. Česká spořitelna coby největší banka v České republice jim totiž doslova hodila vějičku. Všem svým klientům oznámila, že se mění způsob přihlašování a potvrzování transakcí. Ten dosud probíhal prostřednictvím aplikace George klíč, avšak nově byl zapracován do samotné bankovní aplikace.

Reálně šlo o minimální změnu, které si většina klientů ani nevšimne. Ale způsob, jakým se o tom mluvilo, mohl v některých klientech vyvolat určité obavy, zda přechod zvládnou a všechno pochopí. Bohužel právě v tento moment nastupují podvodníci, kteří zákazníky obvolávají a nabízejí jim řešení.

Foto: Shutterstock

Je těžké to poznat

Už je zaznamenáno několik případů, kdy to skončilo opravdu špatně. Například čtyřiapadesátiletá žena tímto způsobem přišla o půl milionu korun, a to v rámci několika málo minut. Byla oslovena právě s tím, že jí údajný pracovník banky pomůže s novou aplikací. Reálně mu ovšem odevzdala své přihlašovací údaje, potvrdila transakci a bylo definitivně po penězích. Už se jich nikdy nedomůže a banka jí je v žádném případě nevrátí. Šlo zkrátka o její chybu.

Čtěte také: Největší česká banka namíchla klienty. Ti musí absolvovat nepěknou anabázi, mnozí utíkají

Bohužel je tyto struktury stále složitější odhalovat. Skrývají se totiž za profesionálně působícími webovými portály, které vypadají jako bankovnictví vaší banky. A co více, dnes už dokonce dokáží volat z čísel, které jakoby patří dané bance, v tomto případě České spořitelně. Když to vidíte černé na bílém, málokoho napadne, že by ho takto někdo oklamával. Přesto nelze než apelovat na to, aby byli lidé obezřetní, protože jde často o jejich celoživotní úspory.

Foto: Shutterstock

Autor: Petr Vavrenka

Redaktor magazínu AAzdravi.cz. Vystudoval VŠE a publikační činnosti se věnuje od roku 2005 v médiích jako MF DNES, ČT24 nebo Koktejl.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
2 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Anna
Anna
3 měsíců

Banky stále dokola opakují, aby lidé nikomu nesdělovali své přihlašovací údaje a to ani bance. A komu není rady, tomu není pomoci.

Otakar
Otakar
3 měsíců
Reply to  Anna

K tomu není co dodat v životě bych někomu po telefonu nedal přístup k účtu. Nikdy i kdyby stokrát říkal že je z mé banky . Jo řekl bych mu pá pá zmetku. Chcípni.