Konec problémů na toaletě. Seznamte se s potravinou, která dokáže správně rozhýbat střeva

Pokud chcete vylepšit motoriku tlustého střeva, zařaďte do jídelníčku dostatečné množství potravin, které jsou bohaté na vlákninu. Jde především o ovoce a zeleninu nebo třeba kroupy. Jde o stravu, která působí projímavým způsobem vzhledem k tomu, že v tlustém střevu tvoří značně velkou masu. Právě to zvyšuje onu často zmiňovanou peristaltiku střev. Vláknina také velmi dobře absorbuje žluč, jež dráždí stěny tlustého střeva, čímž stimuluje motoriku. To má také skvělý účinek na vyprázdnění.

  • Pokud máte rádi ovoce, vybírejte třeba mezi fíky, švestkami, hroznovým vínem nebo sušeným ovocem. Ve střevu nabobtnají a zvětší tak celkovou hmotu.
  • Skvělí jsou také různí zástupci zeleniny, ať už to je mrkev, řepa nebo saláty z čerstvého zelí. Právě v zelí je totiž hodně vlákniny, která vám pomůže překonat zácpu.
  • Mezi další potraviny, které lze doporučit, pokud máte pomalejší střeva, patří melouny, dýně, med, čerstvý chléb nebo rostlinný olej. Využít můžete také dýni.
  • Zapomínat byste neměli ani na čerstvé šťávy, ať už ovocné nebo zeleninové.

Foto: Freepik

Autor: Pavla Růžičková

Externí autorka magazínu AAzdraví.cz.