Oblíbený eshop má problémy. Přepálil expanzi

Je tu další obchod, který pravděpodobně přepálil svou expanzi. Náročné podmínky teď obnažily problémy oblíbeného internetového prodejce Dedoles, který provozuje slovenská firma, ale jehož nejdůležitějším trhem je Česká republika.

Sázka na marketing

Dedoles v poslední době extrémně rychle rostl. Za pouhé tři roky se dokázal dostat z obratu ve výši 15 milionů eur na těžko uvěřitelných 92 milionů eur. Zaměřoval se především na prodej spodního prádla a ponožek s atraktivními a netradičními vzory.

Nutno ale dodat, že úspěch Dedolesu spočíval především v propracovaném marketingu. Samotné produkty příliš kvalitní nebyly, což mělo zákazníky zřejmě popudit k jejich rychlé obměně.

Jak se ale zdá, v době utahování opasků se koncept Dedolesu poněkud vyčerpal. Lidé už si každý týden pro zábavu nebudou objednávat nové spodní prádlo, což se podepsalo na propadu tržeb společnosti. Ostatně, i další internetoví prodejci, zejména pak s módou, uvádějí, že poslední měsíce jsou pro ně velmi těžké, protože zákazníci v určitý moment takřka přestali nakupovat.

Foto: Shutterstock

Jediná naděje vyhasíná

Teď se situace sice zase trochu zlepšuje, ale pro Dedoles může být pozdě. Ačkoliv jeho majitel do médií ujišťoval, že se vlastně nic moc neděje, ačkoliv firma reálně nebyla schopna platit faktury a musela začít masivně propouštět. Jakmile se ale začnou ozývat podobné hlasy, je nutné zbystřit.

Jedinou nadějí na záchranu Dedolesu je aktuálně pravděpodobně nalezení investora. Oslovena byla řada společností, a to i na českém trhu, avšak podle dostupných informací nejsou jednání příliš pozitivní, protože se ukazuje, že hodnota Dedolesu je pouze ve značce obchodu, zatímco vše ostatní je snadno nahraditelné.

Podle všeho navíc Dedoles rostl pouze díky masivním investicím do reklamy. Některé zdroje pak tvrdí, že čím větší byl jeho obrat, tím větší byla také ztráta, což hovoří o naprosto nezdravém fundamentu firmy.

Firma už každopádně požádala o ochranu před věřiteli a její další osud je značně nejistý. Může se poměrně rychle zhroutit. Sami tak zhodnoťte, zda v takovém obchodě budete nakupovat s předplatbou.

Foto: Shutterstock

Autor: Petr Vavrenka

Redaktor magazínu AAzdravi.cz. Vystudoval VŠE a publikační činnosti se věnuje od roku 2005 v médiích jako MF DNES, ČT24 nebo Koktejl.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
2 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Jitka
Jitka
1 rok

No, tak zrovna tohle je mě celkem jedno, protože jsem byla zklamaná z věcí, které jsem si kdysi objednala.

Iris
Iris
1 rok

Obávám se, že mě zrovna toto nechává v klidu…hadry nosím doslova do rozpadnutí a vzhledem k mému povolání to mám i docela jednoduché – značka Canis…