Lidl umožňuje nakupovat zboží před datem spotřeby. Je výrazně zvýhodněné

V dnešní době jsou lidé rádi za to, že mohou ušetřit byť jen nějakou tu korunu, natožpak více. To už se jim vyplatí střídat obchody podle toho, kde je zrovna co levnější. Obchodní řetězec Lidl je přitom znám tím, že rád naskakuje na aktuální poptávku a trendy. Tentokrát se v tomto ohledu opět vyznamenal.

Obrovská výhoda

Možná si v Lidlu také rádi kupujete bedýnky s ovocem a zeleninou, které stojí pár korun a nabízejí toho přitom spoustu. Možná i proto jsou často hned pryč. Kromě toho, že zákazníci ušetří, se toto jídlo také nemusí zbytečně vyhazovat, ale ještě se spotřebuje.

Co přitom funguje u zeleniny a ovoce, dlouho nefungovalo u ostatních potravin. Ty byly po vypršení data spotřeby nebo minimální trvanlivosti jednoduše vyhozeny, protože už se jinak nesmí nabízet, a to ani s výraznou slevou.

Manažeři Lidlu se proto zamysleli a vytvořili nově koncept, v rámci kterého si koupíte i další potraviny za výrazně výhodnější ceny. Pochopitelně jsou to takové, kterých se řetězec potřebuje co nejrychleji zbavit, protože hrozí, že překročí dobu minimální trvanlivosti nebo spotřeby.

Foto: Shutterstock

Všechno za pár korun

Tyto potraviny se prodávají vždy před touto lhůtou, ale jen krátce. V nabídce jsou například ryby, které stojí třeba jen 25 korun za několik set gramů, ovšem s tím, že je musíte zpracovat ještě ten samý nebo další den. Pokud jste si ale přišli pro jídlo na oběd nebo večeři, kterou uděláte v ten samý den, potom to přeci není žádný problém.

Není výjimkou, že tu najdete třeba balení třísetgramového lososa za pětadvacet korun. Takto se ale vyprodává i další zboží, které se rychle točí, například mléčné produkty nebo pečivo. Lidl má tři výprodejové kategorie, a sice za 5, 10 a 25 korun. V té nejnižší najdete právě pečivo. To se nemusí zdát být třeba u nějaké housky obzvlášť výhodné, ale pokud jde například o chleba, který stojí normálně 50 korun, potom už se to vyplatí. Stejně jako třeba mléko nebo máslo za deset korun.

Tuto iniciativu je nutné pozitivně kvitovat. Ostatně, lidé dnes často chodí i do speciálních obchodů, kde už se prodávají i prošlé potraviny, a to s výraznou slevou. Lidl tak jen vychází vstříc poptávce.

Foto: Shutterstock

Autor: Tereza Vávrová

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Dlouhodobě se zajímá o spotřebitelská a ekonomická témata, která mají vliv na životy lidí. Prošla řadou médií, kde získala velké množství zkušeností o tom, co je opravdu důležité.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
2 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Tein
Tein
1 rok

Jé Amerika byla konečně (opět) objevena. V Británii, i jinde ve světě, je toto zcela běžná praxe napříč všemi obchodními řetězci a občas se dá cokoliv při velkém štěstí koupit třeba i jen za pár pencí, což může činit klidně i jen 1% z původní ceny před slevou. Říká se tomu běžně yellow stickers bargains / discounted items.

Pavel
Pavel
1 rok

To jim to trvalo. Není to tak dávno kdy jsem si nemohl vzít ani kedlubnové listí.