Cenovky v obchodech mohou být někdy matoucí. Lidé nakoupí za jinou cenu, než čekali

Obchodní řetězec Lidl se v České republice dlouho těšil značné popularitě. Bylo to dáno především tím, že nabízel většinu zboží za příznivé ceny a často se strefoval do aktuálních trendů, kdy jako jeden z prvních například přinesl sekci bio potravin, případně pravidelně pořádal tematické týdny s neokoukanými produkty.

Avokáda s velkými rozdíly

V poslední době však kvalita Lidlu poněkud upadá, zatímco jeho ceny stoupají. Přičemž to platilo ještě před současným plošným zdražováním. Zákazníci si stěžují na špatně doplňované zboží, kontroly inspekce pravidelně nacházejí prohřešky a problém už doznává i označování cen.

Na něj nás upozornila čtenářka Monika. “Chtěla bych nějakým způsobem upozornit na nepřehlednost cen v řetězci Lidl, která mi přijde záměrná. Zkoušela jsem je kontaktovat přímou zprávou na Instagramu, ale nikdo se neozval. V příloze posílám fotografie. Většinou se jedná o zeleninu a ovoce, několik různých cenovek v kterých se nedá vyznat co k čemu patří. Už několikrát jsem koupila něco v domnění nižší ceny a poté jsem byla vyvedena z omylu. Ano, někdy se špatně podívám například na gramáž ale proč dávají vedle sebe čtyři ceny avokád?” Problém doložila také fotografiemi.

Je skutečně zajímavé, že Lidl pověstný spíše úzkým sortimentem, kdy od každého druhu není příliš na výběr, najednou nabízí najednou hned čtyři druhy avokád, které navíc prodává vedle sebe a s cenovkami, u kterých není jasné, která k čemu patří. Rozdíly v ceně jsou přitom poměrně značné. Zatímco nejlevnější avokádo stojí 29,90 korun, to nejdražší už vyjde na 149 korun.

Avokádo si můžete koupit za různou cenu. / Foto: Monika D.
Jen je obtížné určit které je které. / Foto: Monika D.

Nástrahy na každém rohu

V takovém případě se pochopitelně jen velmi obtížně prokazuje záměr, ale je pravdou, že podobné praktiky jsou v obchodních řetězcích poměrně časté a dlouhodobé. Nutno říct, že někdy mohou být způsobeny jen pochybením na straně zaměstnanců, kteří se nenamáhají označit ceny přehledným způsobem. Nelze ale vyloučit, že jde také o součást obchodní strategie.

Lidé jednoduše vidí levný produkt, a tak po něm sáhnou. Neuvědomí si však, že možná sáhli po výrazně dražším, který je jen podobný. Po zaplacení si svého omylu už obvykle nevšimnou, obzvlášť pokud mají velký nákup.

Nezbývá tedy, než se mít na pozoru.

Foto: Shutterstock

Autor: Petr Vavrenka

Redaktor magazínu AAzdravi.cz. Vystudoval VŠE a publikační činnosti se věnuje od roku 2005 v médiích jako MF DNES, ČT24 nebo Koktejl.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
70 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Libor
Libor
2 let

Nevim co je na tom špatně. Maji prostě vice druhu což znamená lepši možnost výběru pro zakaznika. Na cenovce vidi a je u každe ceny uvedeno o jaky druh se jedna. Jestli sitka 750g nebo velke a nebo treba baleni 2ks… Dalšim članek o ničem jako celé tyhle stránky.

Marie
Marie
2 let

Dobrý den, nechci se zastávat velkých řetězců, ale existuje mnoho druhů avokád. Pro mě, jako znalce ovoce a zeleniny, je jednoduché určit která cena je pro jaké avokádo, ale chápu, že pro normálního spotřebitele to může být matoucí. Určitě by měly doplnit alespoň barvu nebo odrůdu.

Radka
Radka
2 let
Reply to  Marie

Vtipek asi? Člověk nemusí být znalec ovoce ani zeleniny, aby rozlišil balení po 2 kusech, 700g nebo jednotlivě. Jak prosím pomuze odrůda? Mimochodem je tam uvedena též. A muze byt prece napříč baleními stejna. 🙈

Jan
Jan
2 let

Nejsem fanoušek žádného z marketů. Všude je něco PLUS a MÍNUS, ale články o Lidlu tady navozují silný dojem, že Lidl musí být zlikvidován do základu, až mě to irituje. Minule psal tento autor, že Lidl šidí, odvádí, jinde by si to nedovolil, zásah je nutný, mějte se na pozoru, a podobné ultimátní “statementy”. Pane autore P.V. Dnes píšete (viz body níže, prosím o reakci, když dodáte, omluvím se zde) kvalita Lidlu upadá – prosím o tvrdá data a porovnání s relevantní konkurencí. Aspoň pár příkladů! Ne stížnosti jednotlivce který dal do diskuze že donesl domů shnilé Lidl jablko, apod.… Číst vice »

Nepomlouvej když to neumíš líp
Nepomlouvej když to neumíš líp
2 let

Takový článek může napsat jen někdo, kdo v obchodě nikdy nebyl. To že lidé při vybírání zboží předhazují obsluha neovlivní a kdyby to po.nich neustále srovnávali tak kdo bude na pokladnách ? Když už je při platbě cena jiná než má být, tak si mohou nechat vyplatit rozdíl když je chyba označení a když ne mohou to vrátit. Každý si má zkontrolovat účtenku za pokladnou.

Lucie
Lucie
2 let

Dobrý den, na cenovce je vždy uvedená gramáž. Avokádo 700g, avokádo 2ks balení.. stačí číst.

Markéta B
Markéta B
2 let

Stačí dočíst celou cenovku…. Na jednom je napsáno 2ks v balení, na další balení 750g a na další kus… problém zákazníků je, ze permanentně nečtou… Nebalené jahody na váhu – cena za 100g a u kasy se diví, ze vanička jahod je za bezmála dvě kila. Tak než se začnete rozčilovat – začněte alespoň číst!

Bart
Bart
2 let

Co to je za článek toto? Lidl je snad vůbec nejlepší řetězec v ČR. Autor je asi slepý a dal si do košíku něco co nechtěl a pak vinil všechno a všechny ostatní jen ne svou pozornost. Za to že lidé neumí číst, neví co kupuji či nejsou pozorní nemůže lidl ale lidé sami. ✌️✌️✌️

Barbora
Barbora
2 let

Stačí umět číst, cenovky jsou zcela jasné – je uvedena gramáž, nebo počet kusů v balení, a nebo cena za kus. A velké avokádo od malého snad pozná i malé dítě…

Filip
Filip
2 let

Ak som dostatočne znalý v čítaní- záležitosť 1. Ročníka základnej školy, tak si viem prečítať na cenovke aj údaj ako 700f balenie, balenie 2 ks, atď. Potom už len stačí na základe logiky prideliť balenie s 2ks avokáda ku cenovke kde je to takto napísané. To isté platí aj o sieťke, kde je štítok, že to balenie má 700g….

Martin
Martin
2 let

Jedno je balení 750g, druhé je balení s jinou váhou, nejlevnější je cena za 1 ks a nejdražší jsou ty velké, kde je cena za kg. Jde to dobře poznat i z toho obrázku

Last edited 2 let by Martin