Cenovky v obchodech mohou být někdy matoucí. Lidé nakoupí za jinou cenu, než čekali

Obchodní řetězec Lidl se v České republice dlouho těšil značné popularitě. Bylo to dáno především tím, že nabízel většinu zboží za příznivé ceny a často se strefoval do aktuálních trendů, kdy jako jeden z prvních například přinesl sekci bio potravin, případně pravidelně pořádal tematické týdny s neokoukanými produkty.

Avokáda s velkými rozdíly

V poslední době však kvalita Lidlu poněkud upadá, zatímco jeho ceny stoupají. Přičemž to platilo ještě před současným plošným zdražováním. Zákazníci si stěžují na špatně doplňované zboží, kontroly inspekce pravidelně nacházejí prohřešky a problém už doznává i označování cen.

Na něj nás upozornila čtenářka Monika. “Chtěla bych nějakým způsobem upozornit na nepřehlednost cen v řetězci Lidl, která mi přijde záměrná. Zkoušela jsem je kontaktovat přímou zprávou na Instagramu, ale nikdo se neozval. V příloze posílám fotografie. Většinou se jedná o zeleninu a ovoce, několik různých cenovek v kterých se nedá vyznat co k čemu patří. Už několikrát jsem koupila něco v domnění nižší ceny a poté jsem byla vyvedena z omylu. Ano, někdy se špatně podívám například na gramáž ale proč dávají vedle sebe čtyři ceny avokád?” Problém doložila také fotografiemi.

Je skutečně zajímavé, že Lidl pověstný spíše úzkým sortimentem, kdy od každého druhu není příliš na výběr, najednou nabízí najednou hned čtyři druhy avokád, které navíc prodává vedle sebe a s cenovkami, u kterých není jasné, která k čemu patří. Rozdíly v ceně jsou přitom poměrně značné. Zatímco nejlevnější avokádo stojí 29,90 korun, to nejdražší už vyjde na 149 korun.

Avokádo si můžete koupit za různou cenu. / Foto: Monika D.
Jen je obtížné určit které je které. / Foto: Monika D.

Nástrahy na každém rohu

V takovém případě se pochopitelně jen velmi obtížně prokazuje záměr, ale je pravdou, že podobné praktiky jsou v obchodních řetězcích poměrně časté a dlouhodobé. Nutno říct, že někdy mohou být způsobeny jen pochybením na straně zaměstnanců, kteří se nenamáhají označit ceny přehledným způsobem. Nelze ale vyloučit, že jde také o součást obchodní strategie.

Lidé jednoduše vidí levný produkt, a tak po něm sáhnou. Neuvědomí si však, že možná sáhli po výrazně dražším, který je jen podobný. Po zaplacení si svého omylu už obvykle nevšimnou, obzvlášť pokud mají velký nákup.

Nezbývá tedy, než se mít na pozoru.

Foto: Shutterstock

Autor: Petr Vavrenka

Redaktor magazínu AAzdravi.cz. Vystudoval VŠE a publikační činnosti se věnuje od roku 2005 v médiích jako MF DNES, ČT24 nebo Koktejl.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
70 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Filip
Filip
2 let

Prostě se jen naučte číst a nebudete mit problém.

Petr
Petr
2 let

Na jedný vidím avokádo 2ks v balení, na druký balení xxxg (nejde z fotky vyčíst kolik), na další avokádo XXL a na další avokádo na váhu. Chtělo by to číst. A v dnešní době, nechápu, proč si lidi stěžujou, ať táhnou jinam, když se jim to nelíbí v Lidlu. Ono u konkurence to nebude o moc lepší. A pokud ano, ať si chodí tam. Posíláme klíčenku😅

Jana
Jana
2 let

Stačí si jen pořádně přečíst cenovku. Vlevo je cena za balení 2 kusů, uprostřed cena za kus a vpravo cena za kilo. Nevidím v tom žádný problém, jediné v tom že nakupující nečtou co je na cenovkach napsáno.