Lidl straně namíchl Čechy. Z obchodů najednou zmizelo oblíbené zboží. Co se to děje?

Je dobře známou věcí, že pro dodavatele potravin není vůbec jednoduché vyjednávat s obchodními řetězci, natožpak těmi diskontními, které chtějí velkou část zboží prodávat pod svými privátními značkami. Ani velké značky to tam nemají jednoduché a musejí se podbízet. Přesto se stává, že se jednoduše nedohodnou.

Lidl chtěl moc

To se teď stalo v případě obchodního řetězce Lidl a značky Haribo. Obě společnosti nedokázaly najít společnou řeč nad podmínkami, přičemž je poměrně jasné, že řetězec zřejmě tlačil na větší slevy, aby si mohl účtovat zajímavější marže. Spor o ceny potvrzují také zdroje německého listu Wirtschafts Woche.

Lidl přitom uzavírá s výrobci potravin často celoevropské smlouvy, takže v tomto případě jde o skutečně velkou událost. Haribo mizí ze všech obchodů Lidl v celé Evropě, a to včetně České republiky.

Haribo se zřejmě pokusilo protlačit Lidlu vyšší ceny svých produktů, protože se mu zvedly náklady na suroviny a logistiku. Avšak gigantickému prodejci se to nelíbilo a celou situaci pořádně vyhrotil.

Je přitom zajímavé, že spor Lidlu a Haribo je dlouhodobý. Už v roce 2020 se firmy neshodly na tom, za kolik by se oblíbení gumoví medvídci měli prodávat. Lidl potom zareagoval tak, že výrobky jednoduše stáhnul ze svých prodejen. Vrátit se tam mohly až po roce. Jak ale vidno, dlouho tam nepobyly.

Foto: Shutterstock

Mohou si to dovolit

Tentokrát to ale podle dostupných zpráv bylo právě Haribo, které přerušilo spolupráci a přestalo do Lidlu dodávat. Prý do té doby, dokud se řetězec neumoudří a nepřijme nové ceny. Odborníci jsou přesvědčeni, že si společnost vybrala příhodnou dobu, protože poptávka po jejích produktech je momentálně velmi vysoká.

Zákazníci se tak budou v Lidlech ptát, kam se jejich oblíbené výrobky poděly. Ačkoliv se řetězec jistě bude snažit, jen těžko se mu výpadky podaří nahradit výrobky svých značek. Zrovna Haribo je tak silný brand, že ho zákazníci zkrátka vyžadují.

Foto: Shutterstock

Autor: Anna Štěpánková

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Zkušená a respektovaná novinářka prošla za posledních 20 let redakcemi tištěných i online deníků, aby následně našla svou zálibu v tvorbě magazínových textů.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments