Lidl znovu klamal české zákazníky. Jeho maso není takové, za jaké se vydává. Je mnohem horší

Obchodní řetězec Lidl má znovu máslo na hlavě. Byl totiž opětovně usvědčen z klamání zákazníků v podobě uvádění nesprávného složení potravin. Pochopitelně ve svůj prospěch a v neprospěch lidí.

Podstřelený podíl masa

Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) neprodleně zakázala prodej oblíbeného výrobku, který se prodává výhradně v obchodech Lidl pod jeho privátní značkou Pikok.

Jde o potravinu Pikok Chalupářské vepřové maso. Kontrolovaná šarže měla datum minimální trvanlivosti do 17. 2. 2023 a označení L14954. Výrobcem je polská společnost Pamapol. Není přitom jasné, zda byla nevyhovující pouze jedna šarže nebo zda Lidl s tímto výrobkem klamal dlouhodobě a přišlo se na to až teď. Vzhledem k tomu, že měl Lidl problémy s tímto výrobkem už v minulosti, když v roce 2019 došlo v podstatě k identické situaci, kdy však u tohoto výrobku byl skutečný podíl masa ještě nižší, je možné vycházet z toho, že jde o určitou systematičnost, případně velmi nekvalitní výrobu.

Každopádně výrobce uvádí, že potravina je složena z 89 % z vepřového masa. Ovšem rozbor akreditované laboratoře prokázal přítomnost vepřového masa v množství pouze 79,5 %. To je téměř desetiprocentní rozdíl, což už je významné pochybení. Také proto zahájil SZPI s Lidlem správní řízení, jehož výsledkem bude pravděpodobně udělení pokuty.

Foto: Shutterstock

Lidl klame opakovaně

Lidl má v tomto ohledu problémy dlouhodobě. Inspekce pravidelně upozorňuje na potraviny v jeho síti, které neplní standardy, případně klamou svým složením.

V minulosti Lidl takto klamal například se sýrem privátní značky Bluedino, který neobsahoval deklarované množství mléčného tuku. Stejně tak jeho kabanosy Pikok měly jiné složení masa, než jaké výrobce uváděl na obalu.

Dlouho se také táhl spor, kdy Lidl nabízel německé výrobky pod značkou Pravá česká zabijačka. Soudy nakonec daly stěžovatelům za pravdu a prodejce usvědčily z klamání zákazníků.

Foto: Shutterstock

Autor: Petr Vavrenka

Redaktor magazínu AAzdravi.cz. Vystudoval VŠE a publikační činnosti se věnuje od roku 2005 v médiích jako MF DNES, ČT24 nebo Koktejl.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
9 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Roman
Roman
1 rok

Koupil jsem tam jakousi paštiku a letěla celá, byl to humus

Jana
Jana
1 rok

Lidl stoji za hoby jen zákazniky darebàci klamou.

Pepa
Pepa
1 rok

Lidl – jednička v čerstvosti! Tvrdí komunistický hérec v reklamě!😂

Ivona
Ivona
1 rok

Hmmm, zase výrobce z Polska?😖

Iris
Iris
1 rok
Reply to  Ivona

Možná není ani tak vinen výrobce z Polska, jako český obchodník, který koupí to nejlevnější, co najde, aby to pak tady prodal s co největší marží…a je mu zcela jedno, v jaké je to kvalitě. Poláci mu to klidně prodají – proč ne, oni se toho zbaví rádi…u nich by to neprodali.

Luboš
Luboš
1 rok
Reply to  Iris

Vyrobí to tak, jak si zakaznik přeje. Navíc, zkuste si to koupit a ochutnejte. Zákazník je spokojen, chutná mu to a kupuje to. Zákazníka to ani moc nezajímá, co na to nějaká inspekce. A je skutečně otázkou, zda kupovat to, co mi chutná a vyhovuje, nebo něco drahého, co splňuje předpisy, ale nechutná….

Iris
Iris
1 rok
Reply to  Luboš

Ani mi nenapadne to kupovat! Já mám raději své jisté – maso, které vím, jak, kde a na čem vyrostlo.
Ale pokud chcete vědět, jak jsou na tom polské výrobky skutečně, musíte zajet do Polska – ale dál od hranic a budete se hodně divit.

Tomáš
Tomáš
1 rok

Nejhorší je Lidl v Nýřanech u Plzně. Běžně mají zkažené kuřecí maso. Aby taky né. Když jim to stojí půl dne před chlaďákem na paletě. Běžně mají mít nějakou akci a ještě odpoledne to nemají v regálech. Tragédie,ale vedení to popírá.

Monika
Monika
1 rok

A koukam Lidl jede dále v klamání zákazníků!Že by inspekce udelala jen bububu!