Metody, které vám pomohou usnout za minutu. Inspirujte se u vojáků

Plná hlava myšlenek a dlouhé převalování z boku na bok. Ne a ne zabrat. Ráno se pak budíte s pocitem nedostatečného odpočinku. Znáte to? Pak je nejvyšší čas to změnit. Naučte se metody na rychlé usínání.

Potížemi s usínáním trpí řada osob

Máte potíže s usínáním a ráno se budíte rozmrzelí a bez pocitu náležitého odpočinku? Pak vás o dostatečnou dobu na spánek okrádá prodleva mezi tím, kdy si jdete lehnout a tím, kdy doopravdy usnete. Je třeba naučit se postupy, které vám zajistí rychlé usínání.

Kouzla s dechem

Východní medicína zakládá na správném dýchání léčbu mnoha chorob a zároveň se správným dýcháním spojuje pocity klidu, štěstí a životního naplnění. Proto není chybou, inspirovat se jejich věděním i při nácviku techniky na správné usínání. Kontrolovaným dýcháním zklidníte mysl. Technika nese označení 4-7-8.

Špičku jazyka dejte na horní patro, nadechněte se nosem, nádech je dlouhý, trvá 4 vteřiny.

Po dobu 7 vteřin zadržte dech.

Vydechněte ústy, výdech bude dlouhý s délkou trvání 8 vteřin.

Kvalitní spánek není samozřejmý, je třeba na něm pracovat. Odměna je ale sladká. / Foto: Shutterstock

Usínání po vojensku

Vojáci dokáží usnout i velmi nepřívětivých podmínkách. Kromě fyzické únavy a psychického vypětí jim v tom pomáhají propracované techniky usínání.

Postupně cíleně a uvědoměle uvolňují celé tělo. Začínají u uvolnění obličeje, pak rukou, ramen. Dýchají zhluboka a uvolní trup. Nakonec uvolní dolní končetiny.

Po uvolnění těla uvolňují mysl. Je třeba myslet na něco příjemného. Uklidňuje modrá barva, představy o pohupování třeba na zahradní houpačce nebo na loďce. Vždy je nutné představit si místo, kde je naprosté ticho.

Nejvíce však zabírá metoda takzvané prázdné hlavy. Je třeba naučit mozek nemyslet. Stačí se jen soustředit na nádech a výdech.

Další triky ke kvalitnímu spánku

Metody budou fungovat lépe při nastavení správné spánkové hygieny. Místnost vyvětrejte a choďte spát ve stejnou hodinu. Odložte mobilní telefon, nesledujte televizi, nebrouzdejte na internetu. Světla z displeje udržují mozek v bdělém stavu. Večeři si dejte jen lehkou a to alespoň 2 hodiny před spaním. Spěte na kvalitní matraci doplněné roštem.

Foto: Shutterstock

Autor: Veronika Majerová

Externí autorka magazínu AAzdraví.cz.