Oblíbená automobilka by se měla přejmenovat

Automobilky nemají v poslední době na růžích zrovna ustláno. Ba právě naopak, musejí se vypořádávat s velkým tlakem na snižování emisí, který ústí do nesmyslných norem a naplno musí investovat také do elektrifikace, bez které to v budoucnu zřejmě vůbec nepůjde.

Obrovské změny na obzoru

Bez nadsázky lze tvrdit, že celé odvětví prochází procesem transformace. A kdy jindy vlastně měnit název, když ne v tomto období? Něco takového si zřejmě řekli zástupci automobilky SsangYong, která má opět nového majitele. Právě ten změnu názvu inicioval a zdá se, že jde o definitivní záležitost.

SsangYong přitom v České republice představuje aktuálně jednu z nejrychleji rostoucích značek. Po letech strádání se automobilce podařilo sestavit atraktivní paletu modelů, které Čechy velmi oslovují. Mají totiž podobné přednosti jako kdysi tuzemské škodovky. Tváří se místy až prémiově, ale ve skutečnosti patří v konkurenci mezi ty nejlevnější. A nabízejí na svou třídu také velký prostor. Na to zdejší chataři, chalupáři a živnostníci jednoduše slyší.

Pravdou ale je, že celosvětově nemá SsangYong tu nejlepší pověst, což se projevuje i v poměrně pokulhávajících prodejích. Je to s podivem, ale tato korejská značka se nikdy nedokázala prosadit opravdu masivně a globálně, na rozdíl od svých konkurentů, jako je Hyundai, Kia nebo Daewoo. Zároveň je ale nutno říct, že do dnešních dnů alespoň přežila, byť v rukou mnoha majitelů. Ti se v posledních letech střídají opravdu často.

Foto: Shutterstock

Stále se drží

Aktuálně automobilku vlastní skupina KG Group, která chce změnit název SsangYong na KG Mobility. Vozidla by pak měla mít v názvu pouze KG. Změna odpovídá na negativní image těchto vozidel na domovském korejském trhu. Podle firmy s ní souhlasí také zaměstnanci automobilky. Měla by rovněž symbolizovat nástup elektrifikace jednotlivých modelů.

Každopádně je otázkou, jak na to zareagují zákazníci. Změna názvu automobilky není vůbec jednoduchou záležitostí. Obzvlášť v případě SsangYongu, jehož historie se začala psát už v roce 1963. Tehdy paradoxně také ještě pod jiným jménem, a to Hadong-hwan Motoru Co.

Foto: Shutterstock

Autor: Tereza Vávrová

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Dlouhodobě se zajímá o spotřebitelská a ekonomická témata, která mají vliv na životy lidí. Prošla řadou médií, kde získala velké množství zkušeností o tom, co je opravdu důležité.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments