Mýtus o běhu, který pomáhá zhubnout. Odbornice vysvětluje, proč není důležitý

Pokud chcete zhubnout, není úplně vhodné soustředit se na běh. Odbornice na fittness Sarah Lindsay navíc tvrdí, že běh může vaši snahu o shazování kil spíše zhoršit. Běh je dobrý na budování kondice, ke zhubnutí vám ale nepomůže.

Podle Sarah Lindsay není běh na hubnutí vhodný. Dokonce varuje, že ti, kteří chtějí zhubnout, by se měli běžeckému pásu a běhání obecně spíše vyhýbat. Podle ní totiž běh ještě více ztíží cestu ke štíhlému tělu. Mnohem lepší je svižná chůze.

Zapomeňte na běžící pás

Pokud chcete zhubnout, nespoléhejte se na běžící pás nebo běhání venku. Ke zhubnutí vám nepomůže ani rotoped, spinning nebo kolo. Není dobré se spolehnout na běžící pás a pak jít posilovat. Základem je silový trénink bez ohledu na stanovený cíl. Soustřeďte se na posílení svalů, protože běh vaši snahu jen zhoršuje.

Dejte si pozor na zranění

Držte své ambice na uzdě a buďte opatrní. Pokud jste necvičili několik měsíců nebo dokonce let, nepředpokládejte, že když začnete, automaticky budete podávat stejné výkony, jako před touto pomlkou. Riskujete totiž vážná zranění, jako je například přetržení šlachy a jiné nepříjemné zdravotní problémy. Vždy se před každým cvičením protáhněte a pomalu si zvyšujte délku cvičení i zátěž.

Foto: Shutterstock

Pozor na přetěžování

I pro silné a vytrvalé sportovce je tu nebezpečí. Pokud se vrátíte do tělocvičny po dlouhém čase, budete se pokoušet trhat rekordy nebo zvedat stejnou váhu, jako před rokem, ve skutečnosti si jen způsobíte vážné poranění svalů. Můžete být sice stále silní a dokážete zvednout stejnou váhu, ale vaše tělo ztratilo kondici a není na to ještě připravené. To platí i u běhu. Navyšujte si cíle i kondici zvolna, ať si neublížíte.

Začněte doma

Vytvořte si tréninkový plán. Pokud patříte mezi začátečníky, nebo jste dlouho necvičili, dejte si pozor, až vám zase otevřou posilovny. Využijte čas a cvičte i doma. Pravidelné cvičení v domácím prostředí je prospěšné. Kromě samotných tréninků jsou důležité i přestávky na regeneraci svalů. Tělo by mělo mít čas e zotavit, nic se nemá přehánět. Jinak budete z tréninků unavení, což vás může odradit.

Foto: Shutterstock, zdroj: Healthline

Autor: Pavla Růžičková

Externí autorka magazínu AAzdraví.cz.