Sláva. Nejlepší polský obchodní řetězec se chystá do Česka. Poloviční ceny konečně i tady

Mnoho Čechů už se s ním za poslední rok setkalo a seznámilo. Tento obchodní řetězec je totiž v Polsku, kam teď spousta lidí vyráží za nákupy, doslova všudypřítomný. Nutno říct, že v Biedronce se nakupuje skutečně dobře a především levně, nikoliv však na úkor kvality.

Zvažuje se i Česko

Společnost teď oznámila, že chce expandovat na další trhy, přičemž za aktuální cíl si vytyčila Slovensko a podle všeho vážně přemýšlí také o expanzi do České republiky. To by byla pro český trh obrovská změna, protože by to do zdejších zatuchlých pořádků přineslo velkou konkurenci.

Majitelé Biedronky si pochopitelně všimli, kdo k nim v poslední době jezdí nakupovat. Zmiňují to v souvislosti se Slovenskem, ovšem ve skutečnosti do Polska vyráží ještě více Čechů. Pakliže se expanze k sousedům povede, zřejmě budeme příští na řadě.

V Polsku začala Biedronka fungovat v roce 1995 a za tu dobu se stala nesmírně oblíbenou. Dnes má 210 obchodů, přičemž u patří portugalské skupině Jeronimo Martins, která působí po celém světě a provozuje téměř pět tisíc obchodů. Je jasné, že se bude snažit pole své působnosti rozšiřovat stále dál.

Foto: Shutterstock

Mohlo by to fungovat

V Česku jsou přitom ceny potravin velkým problémem. Mnozí obviňují západní obchodní řetězce, které se prý chovají špatně k místním zemědělcům a výrobcům potravin, stejně jako k zákazníkům, kterým prodávají mizernou kvalitu za vysokou cenu.

Zároveň však platí, že je český trh už obchody velmi obsazený a konkurenci se sem příliš nechce. Pakliže by to ale byla společnost se zajímavým modelem, a navíc taková, kterou lidé už znají a mají spojenou s levnými nákupy, mohlo by to dobře fungovat.

Foto: Shutterstock

Autor: Tereza Vávrová

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Dlouhodobě se zajímá o spotřebitelská a ekonomická témata, která mají vliv na životy lidí. Prošla řadou médií, kde získala velké množství zkušeností o tom, co je opravdu důležité.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
2 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Milan
Milan
1 rok

Je to hezké,ale další nadnárodní společnost? K čemu. Je potřeba si uvědomit kdy a jak k určitým věcem, máme přístup. Ale to je pro určitou skupinu lidí přežitek.

Pepa
Pepa
1 rok

A proč by se ten obchod nemohl přizpůsobit naším cenám a být tak pro majitele ziskovějsí?🤔