Nejlepší potraviny zlepšující krevní oběh

Krevní oběh zajišťuje přísun kyslíku do končetin, mozku a vnitřních orgánů. Proto je nezbytné, abychom jej udržovali v dobré kondici. Které potraviny vám pomohou rozproudit krev?

Dobrou cirkulací krve k pevnému zdraví

Krevní oběh přináší vnitřním orgánům kyslík a důležité živiny. Zároveň pomáhá odvádět z těla škodlivé látky. Krevní oběh je důležitý pro každou buňku těla, proto pokud nefunguje správně, znamená to mnoho zdravotních potíží. Krevní oběh podpoříte pravidelným pohybem, pitím dostatečného množství vody a omezením kouření a pití alkoholu. Krevnímu oběhu prospějete snížením konzumace červeného masa, tučných potravin a soli.

Onemocnění způsobená špatným krevním oběhem

Prvními projevy špatného krevního oběhu jsou studené končetiny, jejich časté mravenčení nebo křeče. Mezi méně závažné projevy patří i otoky dolních končetin. Později se přidávají křečové žíly a vředy. Špatný krevní oběh stojí i za únavou, potížemi s pamětí, problémy s koncentrací, častým zadýcháváním, pocitem vyčerpání či dokonce za vypadáváním vlasů a nezdravou barvou pleti.

Potraviny, které podpoří a rozproudí krev

Správnému proudění krve mohou napomoci i určité potraviny nebo koření.

Pálivé papričky

Feferonky nebo chilli, které budete pravidelně přidávat do pokrmů podpoří krevní oběh velkým množstvím kapsaicinů (rostlinných alkaloidů). Prohřívají tělo a podporují krevní oběh. Zároveň snižují krevní tlak a pomáhají předcházet kornatění tepen.

Foto: Shutterstock

Česnek

O blahodárném účinku česneku na naše zdraví není pochyb. Nejvyšší účinek má však čerstvě prolisovaný česnek. Přidávejte si jej do pomazánek nebo jej snězte se lžičkou medu. Česnek posiluje cévy a zlepšuje průtok krve.

Červená řepa

Červená řepa prospívá kardiovaskulárnímu systému a zároveň pročišťuje játra. Vysoké množství dusičnanů rozšiřuje cévy a pomáhá snižovat krevní tlak.

Listová zelenina

Jakmile zvýšíte příjem zeleniny, tělu prospějete. Nejlepší volbou je ale zvýšená konzumace listové zeleniny. Anorganické dusičnany snižují krevní tlak. Každý den si dopřejte salát.

Ořechy a semínka

Hrst ořechů a semínek je nejlepší svačinou. Ořechy pomáhají rozšiřovat cévy a snižovat krevní tlak. Jsou zdrojem takzvaných zdravých tuků.

Další potraviny pro zdravý krevní oběh

  • tučné ryby
  • šťáva z granátového jablka
  • citrusové ovoce
  • drobné (bobulovité) ovoce

Foto: Shutterstock, zdroj: Healthline

Autor: Veronika Majerová

Externí autorka magazínu AAzdraví.cz.