Pepco kolabuje. Náhle končí 70 obchodů. Nikdo to nečekal. Co se to děje?

Málokterý obchodní řetězec slavil v České republice takové úspěchy jako právě Pepco. Sotva se tu objevil, do jeho prodejen chodily davy nakupovat aktuální nabídku zboží, která se pravidelně obměňovala. Důvodem byly především vizuálně zajímavé produkty za velmi příznivé ceny.

Lidé to mají rádi

S kvalitou už to bylo pochopitelně všelijaké, ale tento koncept zkrátka plně vyhovoval trendu rychlé módy. A popravdě, rodiny s dětmi musí Pepco milovat, jelikož tu nakoupí nejrůznější kousky opravdu levně, a když z nich ratolest odroste, nemusí jejich odložení na hromadu tolik mrzet.

Zatímco v Česku ale Pepco uspělo na plné čáře a neustále tady expanduje, jinde už to není taková pohádka. Teď se ukazuje, že celý koncept může mít poměrně závažné problémy. Média totiž přinesla zprávu, že Pepco v Rakousku skončilo v insolvenci, což znamená, že tam v podstatě zkrachovalo.

Tomu odpovídá také urychlené uzavírání tamních prodejen na tamním trhu. Všech 73 obchodů okamžitě končí. Nejde tedy jen o nějakou redukci prodejních míst, což by se dalo pochopit. Toto je nepříliš povedený úprk z jedné země, kde se to prostě moc nepovedlo.

Foto: Shutterstock

Jak to bude v Česku?

Samotné Pepco se to snaží obracet v pozitivum, a to zejména ve vztahu k akcionářům. Společnost už nebude muset dotovat ztrátové obchody a naopak se zaměří na rozvoj na těch trzích, kde se mu daří. Mezi ty přitom patří právě i Česko.

U nás má Pepco stovky prodejen a jednoznačně se mu daří. Je ovšem otázkou, jak to bude do budoucna. Když sem totiž přicházelo, konkurence v tomto segmentu byla slabá. Dnes už je podstatně větší a rostou i konkurenti v podobě Kiku, Tedi nebo Actionu. To jsou všechno řetězce zaměřené na velmi levné zboží. Nějaký ten pátek už tu je také oblíbený Primark, který láká levnou módou.

Čtěte také: Lidl spustil v Česku obrovskou novinku. Češi doslova zuří, co jim to provedl

Bude tedy zajímavé sledovat, zda se náhodou Pepco nezačne propadat i u nás. Na druhou stranu, obchodům tohoto typu svědčí ekonomické krize, kdy lidé nemají peněz na rozdávání. A české ekonomice se teď kdovíjak nedaří.

Foto: Shutterstock

Autor: Anna Štěpánková

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Zkušená a respektovaná novinářka prošla za posledních 20 let redakcemi tištěných i online deníků, aby následně našla svou zálibu v tvorbě magazínových textů.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments