Používejte sůl s mírou. Nadbytečné množství škodí orgánům

Abychom mohli vařená jídla přijímat s chutí, je zapotřebí užívat různých bylin, koření a soli. Právě díky těmto doplňkům získá pokrm svou jedinečnou chuť a vůni. Jelikož jsou tyto ingredience velice snadno k sehnání a lidé si oblíbili jejich schopnost jídlo vylepšit, roste také hojnost jejich využití. Sůl je v domácnosti často používána až nadmíru a místo toho, aby pozitivně ovlivňovala tělo se stává, že spíše omezuje činnost orgánů v jejich běžné funkci.

Omezené dávkování

Nenechte se zmást zastrašujícím popiskem. Skutečnost, že je sůl prospěšná potvrdila již řada odborníků, současně ale přiznávají, že by se její konzumace neměla přehánět. Jedná se o minerální látku, kterou si tělo samo nevytváří. A jelikož je zcela závislé na jejím přijetí z běžné stravy, měli bychom její příjem kontrolovat. Sůl se samozřejmě nenachází jen ve formě krystalu, který najdeme přehledně zabalený v krabičkách v obchodě. Tuto minerální látku obsahují i potraviny, u kterých bychom její obsah nečekali,a proto se nebojte kontrolovat složení nakupovaných výrobků.

Zdravotní obtíže

V ohrožení je zejména srdce, kardiovaskulární systém, ale i částečně i další orgány v těle. Jestliže jste zvyklí na užívání vyšší dávky soli, ničíte si chuťové pohárky, které po čase přestanou jídlo vnímat jako příliš slané. To pak vede ke zvýšení dávky tohoto minerálu a celkovému zhoršení zdravotního stavu. Kromě toho, že začne sůl výrazně poškozovat funkci ledvin, zvýší také krevní tlak. Právě tato skutečnost poté vede k mozkovým příhodám, které v krajním případě mohou mít za následek smrt.

Jak solení omezit

Rozdělte si běžnou denní dávku do porcí na veškeré pokrmy, které za den budete vařit a připravovat. Poté si budete jisti, že ji nepřekročíte a naučíte se s ní hospodařit. Nemusíte se obávat, že dávku snížíte až příliš, protože tělo si bohatě vystačí i s množstvím, které najde například v pečivu a dalších průmyslově upravených potravinách z obchodu.

Mohlo by vás zajímat

Autor: Tereza Hotovcová

Narodila se v devadesátých letech do světa veřejného internetu, prostřednictvím něhož se stala redaktorkou a s pomocí střední školy také grafickou designérkou. Nyní je studentkou UK, kde se věnuje historii, umění a náboženství. Zdravý životní styl a objevování nových receptů je něco, co ji vždy naplňovalo, a proto se zde s vámi dělí o své poznatky.

Komentujte

avatar
  Odebírat  
Upozornit na