Povislá prsa jsou důsledkem zlozvyků, které ženy opakují každý den. Vyvarujte se jich a užívejte si pevné poprsí

Povislá prsa trápí mnoho žen a nemusí to být způsobené pouze kojením po porodu. Mohou za to také špatné návyky, o kterých mnoho z nich ani netuší. Přitom si všechny přejeme krásnou postavu, která bude pro naše okolí přitažlivá a nám dodá zdravé sebevědomí. Pojďte se s námi podívat na několik tipů jak o svá prsa pečovat.

Přestaňte kouřit

Nikotin a další látky obsažené v cigaretách napomáhají rozkladu elastinu, který dodává pokožce pevný a mladistvý vzhled. Když se podíváte na letitého kuřáka, bude vypadat o pár let starší, než je jeho skutečný věk.

Přestaňte kouřit a všimněte si, jak se pokožka postupně omlazuje, včetně prsou.

Pijte dostatek vody

Hydratace je důležitá. 80% buněk lidského těla je tvořeno vodou. Voda napomáhá obnově pokožky a zvyšuje její pevnost. Zabraňuje tvorbě povislé kůže a dodává jí mladistvý vzhled. To platí především u prsou. Pokud máte špatný pitný režim, nemusíte nutně pociťovat žízeň, ale vaše tělo strádá a je permanentně lehce dehydrované.

Pozor na diety

Prsa jsou tvořena především tukem. Při hubnutí hubnete tuk prvně z nich a teprve potom se přidá zbytek těla. Zhubnete-li příliš rychle, kůže na prsou se nestačí vrátit do přirozené podoby. Při rychlém nabrání váhy se kůže opět napne rychleji, než se stačí přizpůsobit. Tak zvaný jojo efekt škodí vašemu poprsí nejvíce.

Chcete-li hubnout, hubněte pomalu a s rozmyslem. Při rychlém úbytku váhy vás nejen čeká její rychlý návrat, ale škodí to vašim prsům. Ideální je hubnout 0,5 až 1 kg týdně.

Krásné pevné poprsí může mít každá žena. Stačí se jen zbavit zbytečných zlozvyků. / Foto: Shutterstock

Špatná podprsenka

Vybrat správnou velikost podprsenky není tak lehké, jak by se mohlo zdát. Sedět by měla nejen velikost košíků, ale také délka a umístění ramínek, jejich šířka, výztuha košíků a obvod podprsenky kolem hrudníku. Kromě povislých prsou může mít špatně zvolená podprsenka za následek přetěžování v ramenou, bolesti zad a nejrůznější otlaky.

Prsa trpí také při častém sportu s výrazným pohybem jako je například běh. Pořídit byste si měla sportovní podprsenku, která ňadra zpevní a dostatečně podepře.

Pokud byste však necvičila vůbec, budou výsledkem povislá prsa.

Naopak pokud nenosíte podprsenku vůbec, škodíte prsům nejvíce. Nejen, že to není estetické a ostatní si o vás mohou myslet svoje, ale škodíte tím především sama sobě. Prsa budou povislá dříve než u žen, které podprsenku nosí.

Časté opalování

Opalování bez podprsenky je oblíbené u mnoha žen. Pokaždé byste se však měla chránit opalovacím krémem s dostatečným faktorem. Nejen, že kůže při častém opalování rychleji stárne a tvoří se vrásky, ale navíc tak zvyšujete riziko rakoviny.

Studená sprcha

Hitem posledních let se stalo otužování ve studené vodě. To prospívá především ňadrům, která se prokrví a napnou.

Ideální je dát si ledovou sprchu hned po ránu. Pokud na sebe nejste schopna pustit přímo ledovou vodu, zkuste kontrastní metodu. Nejprve se prohřejte horkou vodou a postupně přidávejte studenou, dokud nejste na maximu. Pečlivě opláchněte celé tělo.

Foto: Shutterstock