Slevové akce v Česku končí. Špatná zpráva pro důchodce, skvělá pro všechny ostatní

Pokud má v České republice něco opravdu velkou tradici, potom je to nakupování ve slevových akcích. Snad v žádné jiné evropské zemi lidé takovým způsobem neřeší, kde je zrovna co ve slevě a kolik to stojí. Mnozí jsou přitom schopni pečlivě studovat aktuální nabídku a potom obcházet hned několik obchodů, aby svůj nákup pořídili co možná nejlevněji.

Je to jen starý trik

Iluze slevových akcí však v posledním roce dostala povážlivě zabrat. Prakticky všechno totiž rapidně zdražilo a na své původní standardní ceny se to začalo dostávat právě pouze v akcích. Dalo by se to všeobecně svést na inflaci a obchodní řetězce se snažily navozovat ten dojem, že ony se pouze musí přizpůsobit situaci, ale toto vysvětlení dostalo zabrat ve chvíli, kdy Češi ve větší míře vyrazili nakupovat za hranice.

Tam zjistili, že v Polsku nebo Německu je výrazně levněji a jde to kupodivu i bez všudypřítomných akčních nabídek. Jistě, i tam jsou nejrůznější akce, ale spíše ve smyslu “nakupte více, dostanete slevu”. Mnozí si tam uvědomili, že v Česku si s námi obchodní řetězce nepěkně hrají. Standardně tu prodávají toaletní papír třeba za 250 korun balení a následně ho zlevní na 130 korun. Jenže v Polsku ho koupíte za 100 Kč kdykoliv.

Ukázalo se, že české slevové akce nejsou ničím jiným než nepěknou hříčkou na zákazníky. A zároveň možností, jak obchodní řetězce mohou nasadit skutečně astronomické marže a v případě potřeby, když toho chtějí prodat více, z nich trochu ukrojit a poslat zboží do slevy.

Foto: Shutterstock

Něco se musí stát

Lidé si to však stále více uvědomují a naopak začínají být nespokojení, jak jsou běžné ceny v obchodních řetězcích vysoké. Zdá se tedy, že se něco bude muset stát. Jednou z možností je právě konec slevových akcí tohoto druhu a návrat k normální cenotvorbě.

První vlaštovky už tu ostatně jsou. Velké osekání slevových akcí oznámil řetězec Makro, který chce nabízet slušné ceny standardně. De facto tak potvrdil výše uvedené. Uvidíme, jak rychle ho budou ostatní následovat, ale je zjevné, že na trhu s potravinami se něco bude muset stát. Lidem totiž docházejí peníze a tržby klesají.

Komentář Petra Vavrenky

Foto: Shutterstock

Autor: Petr Vavrenka

Redaktor magazínu AAzdravi.cz. Vystudoval VŠE a publikační činnosti se věnuje od roku 2005 v médiích jako MF DNES, ČT24 nebo Koktejl.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
8 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Hanz
Hanz
1 rok

Slevové akce nevyhledávají jen senioři, většinou ti pracující. Staří lidé jdou ráno jinak po celý den ti ostatní.

Ivona
Ivona
1 rok

Proč obviňujete jen důchodce? Stojí vám to, novinářům za to vyrážet klín mezi lidi? Jsem důchodce a když něco potřebuji, tak si to koupíme i bez slevy.🤮

Veronika vasingerova
Veronika vasingerova
1 rok
Reply to  Ivona

Souhlasím s Vámi ve všem

Veronika vasingerova
Veronika vasingerova
1 rok
Reply to  Ivona

Také jsem důchodce a konec slev mi nevadí, kupuji to,co potrebuji,ne co je ve slevě

zde
zde
1 rok
Reply to  Ivona

Pani Ivino to chce klid Vavrenka tu mluví o Makrua a dovolím si tvrdit že pro deset rohlíku tam určitě normální lidé nechodí,
Redaktory tohoto serveru jsou z 95% mimo mísu

Toscana
Toscana
1 rok
Reply to  zde

Makro je velkoobchod i když zneužívaný zaměstnavateli.

Luboš
Luboš
1 rok
Reply to  Ivona

Proč? Protože za ekonomické průšvihy je třeba vždy někoho obvinit.Hitlet obvinil Židy a potrestal je.Fiala obvinil důchodce a trestá je.Co na tom, že se jmenovaní ničeho nedopustili.PF je vzorný žák AH.Historie se opakuje i když důsledky samozřejmě nelze srovnávat.Ale princip je stejný.Obvinit na základě příslušnosti k nějaké skupině a ztrestat.

Pavel
Pavel
1 rok
Reply to  Ivona

Ti novináři taky zestárnou a budou důchdci.Jakpak se budou tvářit když se bude o nich jako důchodcích psát ve stejném ( ne-li horším) stylu.