Snídaně před touto hodinou vede k dlouhověkosti. Pokud snídáte později, hrozí vám brzy závažné choroby

Snídaně patří mezi nejpodceňovanější jídla. Řada lidí ji zcela vynechává, a to z různých důvodů. Buď ji nestíhají nebo ráno nemají na nic chuť. Odborníci však upozorňují na to, že nejde o správný přístup. Naopak, snídaně je podle nich nejdůležitějším jídlem celého dne, protože může organismus správně nastartovat, případně nevhodným výběrem pokrmů vše pokazit. Zdá se navíc, že v případě snídaně rozhoduje také čas, kdy si ji dopřejete.

Snídaně po desáté není dobrá

Podle posledních výzkumů je důležité dopřát si snídani za časného rána, a to dokonce do 7:00. Tehdy vám takové jídlo může pomoci zajistit dlouhověkost, tedy dožít se vyššího věku. Naopak, pokud budete snídat až po 10:00, bude to mít na vaše tělo opačný účinek a bude tak předčasně stárnout. Období mezi tím je neutrální a nepřispívá ani k jedné možnosti.

Vědci výzkum provedli s cílem zjistit, zda čas prvního jídla dne může přispívat k dlouhověkosti. V předcházejícím výzkumu totiž zjistili, že stravování v noci narušuje vnitřní hodiny těla a zvyšuje riziko cukrovky druhého typu a srdečních chorob.

Vědci ze City University v New Yorku sledovali několik desítek let více než 34 tisíc lidí starších 40 let. Tito dobrovolníci zaznamenávali své časy stravování a vědci je pak porovnávali s úmrtností v rámci studie.

Foto: Shutterstock

Správné načasování snídaně

Výsledky pak publikovali v časopise Journal of Nutrition, kde konstatovali, že lidé, kteří snídali mezi 6:00 a 7:00, bylo o celých šest procent nižší riziko předčasného úmrtí a závažného onemocnění, jako jsou srdeční choroby či rakovina, než u těch, kteří pravidelně snídali až po 8:00. A o celých 12 % nižší riziko než u těch, kteří snídali nejdříve v 10:00.

Vědci jsou přesvědčeni, že vynechávání snídaně, případně její pozdní konzumace narušují vnitřní hodiny, které řídí uvolňování hormonů, jako je inzulin. Tento hormon pomáhá spalovat glukózu z krevního oběhu a jeho hladiny vrcholí brzy ráno. Pozdní konzumace snídaně může vést k tomu, že tělo postupně redukuje inzulin a zvyšuje hladinu glukózy v krvi, což nevyhnutelně vede k cukrovce, srdečním chorobám a obezitě.

Foto: Shutterstock, zdroj: Daily Mail

Autor: Tereza Vávrová

Výživová poradkyně a dlouholetá autorka článků se zdravotní tematikou.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments