Spánkové polohy, které pomáhají od bolesti krční páteře, beder a zad

Loading...

Zamysleli jste se někdy nad tím, zda spíte správně? Podívejte se na spánkové polohy, které vám zmírní bolesti krční páteře, beder a zad.

Bolestmi zad aspoň občas trpí 80 % populace. Téměř každý z nás poznal někdy bolest v zádech. Pokud tyto potíže trápí i vás, řešením může být i správná spánková poloha.

Kdy zvolit polohu na zádech

Bolesti krční páteře a horní části zad uleví spánková poloha na zádech. Umožní vám, abyste rovnoměrně rozprostřeli váhu celého těla. Vyvíjíte při ní menší tlak na krk a horní část zad. Dochází také ke sladění páteře a vnitřních orgánů. Přidejte si polštář pod hlavu, abyste si podepřeli krk. Další si dejte pod kolena pro udržení přirozeného zakřivení páteře.

Kdy spát na břiše

Od bolesti podél páteře vám uleví poloha na břiše. Zvolte ji, pokud máte potíže usnout v jiné poloze, než na boku a máte bolesti podél páteře. Dejte si tenký polštář pod břicho a horní část pánve. Neměl by být silnější než 6 centimetrů. Podpora břicha způsobí, že snížíte tlak na záda. Polštář pod hlavou můžete dát úplně pryč.

Kdy je lepší spát na boku

Pokud trpíte na bolest beder a dolních zad, zvolte spánek na boku, ale trochu si jej upravte. Když spíte na boku, páteř je zakřivena do nepřirozené polohy a váha je přenesena na dolní část zad. Ohněte kolena mírně nahoru a dejte si mezi ně polštář. Ulevíte dolní části zad, páteř udržíte ve správném zakřivení a bolesti přejdou.

Kdy spát raději v polosedě

Pokud vás trápí bederní bolest, zvolte spánkovou polohu v polosedě. Dejte si polštáře za záda a krk, vytvořte dostatečnou oporu pro přirozené zakřivení páteře. Pro větší pohodlí si dejte polštáře i pod kolena.

Kdy spát na boku s pokrčenýma nohama

Pro uvolnění napětí v nervech a svalech zvolte polohu na boku se skrčenýma nohama. Rozšiřte prostor mezi obratli a posuňte si je do původní polohy. V leže na boku si hodně skrčte nohy k bradě a ohněte trup. Zmírníte tlak na nervy i obratle a přestanou vás bolet záda.

Mohlo by se vám líbit

Loading...

Autor: Pavla Růžičková

Externí autorka magazínu AAzdraví.cz.

4
Komentujte

avatar
3 Komentářová vlákna
1 Odpovědi ve vlákně
0 Sledující
 
Nejsledovanější komentář
Nejžhavější komentářové vlákno
4 Autoři komentářů
HonzaSachrtondaPavel Autoři posledních komentářů
  Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?  
Upozornit na
Honza
Host
Honza

Jsem stále bez operatcniho zakroku s vyhrezlou plotenkou jiz 3 roky a vcelku si nemoho prijít na vhodnou lezerní pozici…Hodne zalezi na matraci a v mem pripade budu muset koupit neco kvalitnejsiho.Nevím,ale jake matrace jsou dobre

tonda
Host
tonda

Mám po úrazu vyhřezlou ploténku,při ležení na břiše mám po chvíli bolesti a souhlasím,spát na boku s dekou mezi nohama je skvělé.

Pavel
Host
Pavel

Mám po úrazu pochroumaná záda, naučil jsem se spát na břiše a souhlasím, je to naprosto skvělé…

Sachr
Host
Sachr

Dříve jsem měl výhřez ploténky v bederní páteři a spal jsem výhradně na břiše, ale se zvednutými lýtky do vzduchu. A to i samovolně, ze spaní. Po operaci páteře a ústupu bolestí už spím 20 let jen na boku. Jinak ani neusnu…