Jak správně pít nejzdravější nápoj?

Jaký nápoj je nejzdravější? Koho jako první napadlo pivo, víno nebo ovocný koktejl, bude zklamán. Nejzdravějším nápojem je totiž čistá, nesycená a nijak neochucená voda. Správný pitný režim nám pomáhá jako prevence při nejrůznějších onemocněních, a dokonce je i účinným nástrojem při redukční dietě.

Kdy a kolik vody vypít?

Sklenice vody k snídani, obědu a večeři. Tak na ni nezapomenete. Bohužel toto není správný postup, jak organizmu přinést blahodárnou tekutinu. První sklenici vody si dejte co nejdříve po probuzení, protože to je váš žaludek plný trávících kyselin. Tekutina mu pomůže připravit se na správné zpracování následné snídaně. Sklenice vody by měla přijít nejméně 15 ale lépe 30 minut před snídaní. Druhá sklenice vody by měla přijít během dopoledne, můžete ji vypít i postupně. Opět platí, že vodu nepijte k jídlu. Stejné pravidlo platí i pro oběd. Voda má místo 15 nebo 20 minut před polévkou. Trávící systém se lépe nachystá na zpracování prospěšných látek a na přeměnu jídla na energii.

Jídlo bez zapíjení

Že je pro vás nemožná představa, sníst jídlo bez toho, aniž byste jej zapíjeli? To je možná dáno tím, že nepřijímáte tekutiny rovnoměrně během dne. Pocit žízně pak přichází ve chvíli, kdy máte na stole pokrm a klidnou chvilku na jeho konzumaci. Pokud rozložíte tekutiny do celého dne, nutnost zapíjení nebude tak citelná. Kdo se pití při jídle nedokáže zbavit ani poté, měl by dodržovat alespoň zásadu malých doušků a menšího objemu vody pokojové teploty.

Šok pro žaludek

Nejvíce trávícímu traktu škodíte ledovými nápoji a nápoji, které vypijete ve velkém množství těsně po jídle. V takovém případě se mohou objevit dokonce průjmy nebo naopak zácpy, protože trávící ústrojí je vystaveno velkému šoku a stresu.

Správné pití vody

Vody bychom měli vypít 2,5 až 3 litry denně a to tak, že jedna sklenka má mít maximálně 300 mililitrů. Sklenice pijte během celého dne, nejpozději 15 minut před jídlem a nejdříve hodinu po jídle. Ostatní tekutiny, ani čaje, nezapočítávejte do uvedeného množství.

Kdo chce stárnout pomaleji, mít organizmus detoxikovaný a podpořenou správnou funkci metabolismu, sáhne po čisté vodě!

Autor: Veronika Majerová

Externí autorka magazínu AAzdraví.cz.