Stěžovala si na vysoké vyúčtování energií. Okamžitě ušetřila 20 tisíc, možná obrali i vás

Řadě Čechů se naskýtá velká příležitost, jak ušetřit na platbách za energie. Je sice pravdou, že nejde o úsporu v pravém slova smyslu, jako spíše o obranu před neoprávněným zvýšením cen. To mnozí akceptují s tím, že na něj má dodavatel zcela jistě právo, pokud tak koná. Jak se ale ukazuje, malé a překvapivě i velké společnosti to na zákazníky zkouší a počítají s tím, že se s platbou smíří.

Dodavatelé to zkouší

Server Seznam Zprávy upozornil na případ ženy, které přišlo vyúčtování od Pražské plynárenské s nedoplatkem ve výši více než 11 tisíc korun. Bylo to prý dáno několikerým navýšením ceny plynu. Na to měl dodavatel sice právo, ovšem zákaznici včas neinformoval. To je nutné učinit alespoň třicet dní před změnou cen, v tomto případě se to ale hned dvakrát nestalo.

Žena proto vyúčtování reklamovala, avšak Pražská plynárenská trvala na správnosti faktury. Právě to je často moment, kdy to většina lidí vzdá, protože už neví, čím by mohla argumentovat. Pochopitelně neznají přesné předpisy a málokomu se chce do věci tahat třeba právníka, který by mohl stát další nemalé peníze.

Dotyčná zákaznice se však nenechala odradit a obrátila se přímo na Energetický regulační úřad, mezi jehož kompetence řešení podobných stížností patří. A tam se ukázalo, že žena má skutečně pravdu. Nejenže nemusela hradit nedoplatek, ale vyúčtování nakonec skončilo přeplatkem. Výsledek tak představoval v podstatě úsporu téměř dvaceti tisíc korun. O ně by klientka jinak přišla.

Foto: Shutterstock

Zkontrolujte si vyúčtování

Pražská plynárenská je přitom jedním z největších dodavatelů plynu v zemi. Nabízí se otázka, zda podobným způsobem nepostupovala i v případě dalších z téměř 400 tisíc svých zákazníků. Ti by tak měli své vyúčtování řádně prověřit, a pokud jsou v něm zahrnuty navýšené ceny, zkontrolujte si, zda jste o změně byli řádně informováni. Existuje možnost, že můžete ušetřit nemalé peníze.

Tento dodavatel se už v průběhu roku pokoušel některým klientům navyšovat ceny, aniž by to tito museli podstupovat, protože měli například zafixované tarify. Chodila jim však oznámení, která působila jako že je to nutné, ovšem šlo spíše o pokus o dohodu. Firma také v průběhu roku přestala nabírat nové klienty, protože se dostala do potíží se získáváním dostatečného množství plynu za rozumné ceny.

Foto: Shutterstock

Autor: Tereza Vávrová

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Dlouhodobě se zajímá o spotřebitelská a ekonomická témata, která mají vliv na životy lidí. Prošla řadou médií, kde získala velké množství zkušeností o tom, co je opravdu důležité.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments