Tajemství dlouhého života bez chorob. Jeden dlouhodobý rituál k němu významně přispívá, radí experti

Ranní vstávání má velké výhody. Mnoho lidí vstává už ve 4 nebo v 5 hodin a jde si třeba zaběhat nebo si dá hodinu jógy, což pročišťuje mysl. Zdravý životní styl pomáhá k pozitivnímu myšlení, štěstí i k úspěchu v běžném životě, práci i podnikání. Můžete být na vrcholu, protože o sebe pečujete.

Vstávání před rozbřeskem je více než osobním bonusem většího množství času a výhodou v podnikání. Když ráno stihnete pohyb a klidnou snídani, v 6 hodin už můžete sedět za stolem ve své pracovně. Ráno vás neobtěžují telefonáty a hodně toho uděláte. Ranní vstávání a cvičení se vyplatí i pro pozdější hodiny. Zlepšuje náladu a aktivuje celý organizmus, tělo i mysl. Pak je tělo i zdravější a mnohem odolnější. Imunita je také o dost silnější. Méně podléháme nemocem.

Co říkají průzkumy

Výsledky výzkumu z Texaské univerzity z roku 2008 prokazují, že jsou ranní ptáčata mnohem aktivnější a úspěšnější, mají větší výkonnost i platy a rychle stoupají na kariérním žebříčku. Rozhodně rychleji než sovy. S ranním vstáváním se pojí i určité charakterové vlastnosti. Tito lidé jsou optimističtější, vyrovnanější a svědomitější. Ti, co ponocují, jsou více kreativní a někdy i inteligentnější, ale jsou častěji v depresích, mají sklony k pesimismu, depresi a neurotickému chování.

Skřivani jsou úspěšnější

Skřivani mají i další výhodu. Brzké vstávání může lidem poskytnout praktické výhody třeba v obchodním styku. Pohovory jsou většinou plánovány na dopolední hodiny a lidé jsou v této době více nakloněni obchodu. Díky rannímu vstávání mohou skřivani komunikovat se svými klienty v Evropě a pak jim tímto krokem vycházet vstříc. Být každé ráno jako první v práci je tajnou zbraní. Získáte výhodu před ostatními kolegy, máte větší přehled i klid na práci. Bez přerušení se můžete lépe soustředit na práci, víc stihnete, lépe si vše rozvrhnete a dobře se připravíte i na několik dní dopředu.

Zdravé tělo

Brzké vstávání lidem umožňuje spát zdravěji. Pokud ranní ptáčata dříve uléhají do postele, lépe tak sesynchronizují tělo s přirozeným přírodním rytmem. Budou také chodit dříve spát. A jak víme, spánek před půlnocí lépe posílí tělo. Organismus se lépe zregeneruje, než u lidí, co usínají za rozbřesku. Pokud vstanete brzy ráno a ještě si zacvičíte, vytvoříte si výborný základ pro zdravý spánek, který bude hlubší a nepřerušovaný.

Foto: Shutterstock

Autor: Pavla Růžičková

Externí autorka magazínu AAzdraví.cz.