Další velký řetězec razantně zlevnil potraviny, můžete ušetřit velké peníze. Musíte ale splnit jednu podmínku

Ačkoliv celkově situace na trhu s potravinami není vůbec dobrá vzhledem k neustále se zvyšujícím cenám prakticky všech produktů, čas od času se nějaká pozitivní vlaštovka přeci jen najde. Před pár dny jsme vás informovali o tom, jak se řetězci Žabka daří díky tomu, že snížil ceny základních potravin. A teď ho v tomto kroku následuje ještě mnohem větší hráč, kterým je obchodní řetězec Tesco.

Cena klesla u 1000 výrobků

Zde je to ale přeci jen trochu jinak. Tesco se rozhodlo nižší ceny navázat na svůj tradiční věrnostní program Clubcard. Ten byl dosud založen především na tom, že díky němu mohl člověk sbírat body a za ně následně získávat zpět poukázky na určité potraviny nebo přímo finanční odměny.

Teď však Clubcard bude mít přímo vliv i na ceny, za které nakupujete. To se dělo v některých případech i v minulosti, ovšem obvykle kartička pouze ještě o něco více zlevnila už tak zlevněnou akční položku. Tentokrát by však členství v tomto programu mělo opravňovat přímo k nákupům za nižší ceny.

Týká se to přitom hned tisícovky položek, mezi kterými pochopitelně dominují zejména potraviny, avšak najdeme tu i věci z nepotravinářského segmentu nebo třeba oblečení. Dané položky budou v obchodech jasně označeny žlutomodrými štítky, aby si lidé mohli být jisti, že nakupují skutečně ty nejlevnější potraviny.

Foto: Freepik

Konkurence začíná fungovat

Tesco chce podle svých slov pomoci lidem v současné tíživé situaci. Zástupci obchodu tvrdí, že lidé nakupují stále levnější produkty a roste jejich zájem o privátní značky. V novém programu, který nese název Nízké ceny zaručeny, by přitom měly být výrobky, jež nabízejí nejlepší poměr ceny a kvality a u zákazníků jsou skutečně oblíbené.

Nemá cenu si však nalhávat, že by to Tesco dělalo z čistého altruismu. Stejně jako ostatní obchodní řetězce, také tento potřebuje především vydělávat. Jeho vedení si však zřejmě dobře spočítalo, že pokud si něco ubere ze svých marží, přiláká podstatně více lidí na úkor konkurence. Ostatně, přesně tak by měl konkurenční boj vypadat, protože ostatní budou muset nějakým způsobem reagovat.

Dosud se přitom zdálo, že právě konkurence na poli potravin příliš nefunguje. Jejich ceny totiž v tuzemsku rostly výrazně rychleji než třeba v Německu nebo Polsku. Snad se to začíná měnit.

Foto: Freepik

Autor: Petr Vavrenka

Redaktor magazínu AAzdravi.cz. Vystudoval VŠE a publikační činnosti se věnuje od roku 2005 v médiích jako MF DNES, ČT24 nebo Koktejl.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
3 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Evžen
Evžen
1 rok

A ta podmínka???

Jarda
Jarda
1 rok
Reply to  Evžen

Ta podmínka byl jen novinářský fígl jak přinutit lidí přečíst tenhle článek 😀

Iris
Iris
1 rok
Reply to  Evžen

Podle všeho se jedná o to, že členové jejich programu Clubcard nebudou jen sbírat body pro odměny, ale budou rovnou nakupovat za nižší ceny – je to hned zkraje pod nápisem Cena klesla u 1000 výrobků
Já do marketů chodím jen výjimečně a jejich klubové karty nemám, takže mě to nechává v klidu 🙂