Velký řetězec trvale zlevnil potraviny. Lidé ho vzali doslova útokem, šetří tisíce

Zatímco některé obchody neustále zdražují své zboží, a to často dokonce nad rámec nutnosti, aby si zvýšily marže, existují naštěstí i opačné případy. Jedním z nich je velký řetězec malých prodejen Žabka. Ten se rozhodl stavět svou strategii v dnešní nelehké době na tom, že potraviny naopak zlevní.

Spokojenost na obou stranách

Ukazuje se, že jde o velkou konkurenční výhodu. Obchod tak přiláká více lidí, má větší obrat a jeho marže tak mohou být nižší. Všichni jsou spokojeni.

Žabka potvrzuje, že její krok má jednoznačné výsledky. Ke snížení cen sortimentu základních potravin, což je přibližně 200 položek z nabídky, přistoupil obchod začátkem března. Po třech měsících celou akci vyhodnotil a zjistil, že se to rozhodně vyplatilo, jak uvádí v nově zveřejněné tiskové zprávě.

Za tuto dobu narostl prodej u těchto položek o významných 31 %. Obchodní řetězec chce nadále držet upravenou cenovou politiku. Zatímco dříve patřil k nejdražším obchodům, dnes se cenami vyrovnává hypermarketům.

Foto: Shutterstock

Není třeba nikam jezdit

To přitom z hlediska pojetí provozoven znamená velké zlevnění. Žabka totiž provozuje malé obchody zaměřené na prodej v dané lokalitě. Pokud chtěli lidé levnější potraviny, museli předtím cestovat do větších obchodů, což přineslo další náklady na pohonné hmoty nebo veřejnou dopravu. Teď mohou nakoupit zboží v místě za stejné ceny. Lidé z vesnic tak například nemusí cestovat za nákupem do města.

Zlevnění se dočkala významná část sortimentu, kam patří zejména uzeniny, pečivo, lahůdky, mléko, vejce nebo pivo. Projekt má pokračovat i nadále.

Foto: Shutterstock

Autor: Tereza Vávrová

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Dlouhodobě se zajímá o spotřebitelská a ekonomická témata, která mají vliv na životy lidí. Prošla řadou médií, kde získala velké množství zkušeností o tom, co je opravdu důležité.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
4 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Jarka
Jarka
1 rok

Nic nového, tohle už dělal Baťa. Ale dnešní “kapitalisté” a zejména v Česku mají strategii “méně prodávám, tak zvednu cenu”. Svého času za hluboké totality se tak začaly chovat služby jako čistírny, opravny a podobně. Dopadlo to tak, že čím byli dražší, tím méně je lidé využívali.

Tomáš
Tomáš
1 rok

No to snad nemyslel vážně. Vždyť Žabka je nejdražší obchod. To už i ve večerce u Vietnamců je levněji…

Michal
Michal
1 rok

Tak snad nejde myslet ani vážně Žabka která měla dlouhodobě vše nejdražší tak na logicky kam s cenou jít dolů

Josefina
Josefina
1 rok

Dobrý nápad…