V Česku náhle zkrachoval velký obchod s oblečením. Patřil mezi nejoblíbenější

V současné době nezažívají těžkou situaci pouze zákazníci obchodů, kteří si musí sáhnout hlouběji do kapsy, aby mohli zaplatit své oblíbené zboží, ale také samotní obchodníci. Ti bojují právě s tím, jak moc mohou ještě zdražit, aby k nim lidé nepřestali chodit. Také jim se zvyšují náklady. A ne všichni to ustojí.

Vydržel 25 let

Ještě přitom ani nezačala očekávaná recese české ekonomiky a některé obchody už poměrně rychle zavírají krám. Jde přitom o poměrně velké hráče. Na poli potravin skončil třeba Iceland a také segment odívání má už několik zářezů. Tím dosud největším je přitom velmi oblíbená značka Orsay.

Tento řetězec, který se koncentruje hlavně na dámskou módu, působil na českém a slovenském trhu celých 25 let. Přestál tak nejrůznější krize, ale tuto už nikoliv. Logo a zboží Orsay tak zmizí z více než devadesáti obchodů, které tu za tu doby vyrostly. Ani tržby nebyly zrovna nízké, když loni dosáhly více než miliardy korun.

Foto: Shutterstock

Definitivní konec

Nějakou dobu se zdálo, že Orsay bude ukončovat pouze lokální operace v různých zemích. Stalo se tak už v Rakousku, kde firma skončila rovnou v insolvenci, protože se dostala do obrovských dluhů.

Nakonec se ale ukázalo, že problémy této značky jsou mnohem hlubší. Společnost tak už oznámila, že skončí i v domovském Německu, kde uzavře všechny své prodejny a propustí veškeré zaměstnance. Naděje, že by se tak značka někdy mohla vrátit, klesla v podstatě k nule.

Podle odborníků budou další značky následovat, a to i poměrně velké. Kombinace krizí je totiž pro mnohé skutečnou zatěžkávací zkouškou, kdy přežijí pouze ti, kdo jsou schopni se přizpůsobit.

Foto: Shutterstock

Autor: Tereza Vávrová

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Dlouhodobě se zajímá o spotřebitelská a ekonomická témata, která mají vliv na životy lidí. Prošla řadou médií, kde získala velké množství zkušeností o tom, co je opravdu důležité.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
7 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Žabka
Žabka
1 rok

Děcka.. Orsay nekončí, jedeme dál 😉 přijďte se podívat, rádi vás na prodejnách uvidíme.
Prodavačka Orsay CZ

Toscana
Toscana
1 rok

Značku Orsay, která se od roku 1975 věnuje prodeji dámské módy, vlastní francouzská rodina Mulliezových, vlastnící i další známé řetězce jako Pimkie nebo Decathlon. Orsay se stěhuje na About You pod jiného vlastníka.

Nyxi
Nyxi
1 rok

Orsay nekončí byla odkoupena.

Tomáš
Tomáš
1 rok

Obchod nezkrachoval v Česku náhle, postupně zkrachoval v Německu, Rakousku, Polsku a u nás se snažil odprodat zbytky. Obecně kvalita textilií této firmy patřila mezi podřadné a takto “kvalitních” firem, kde je marketing na vyšší úrovni než produkce, u nás stále ještě působí více.

Andy
Andy
1 rok
Reply to  Tomáš

To jsou zde horší obchody s podřadným zbožím a ještě předřazeným jako New York

Michaela
Michaela
1 rok
Reply to  Tomáš

Souhlasím, příšerné materiály za nepřiměřené ceny vzhledem ke kvalitě.

Samuel
Samuel
1 rok
Reply to  Michaela

Kde by jste teda doporučila nakoupit kvalitnější oblečení?