V Česku náhle zkrachovala nejlepší cukrárna se spoustou poboček. Končí hodně nehezky

Vysoké ceny surovin, neustále zdražování energií, požadavky zaměstnanců na zvýšení mezd a nejistá budoucnost. To je v kostce prostředí, ve kterém se aktuálně pohybují čeští podnikatelé. Na ně se v této krizi často zapomíná, když se mluví především o zátěži pro domácnosti. Ovšem firmy na tom nejsou o mnoho lépe.

Tradice trvající téměř sto let

A tam, kde všechny tyto momenty dosáhnout určitého bodu, začíná být zle. Podle odborníků uvidíme vlnu krachů zejména menších a středních firem. První vlna už tu ostatně je. Týká se například velmi oblíbeného cukrářství Emil Geigher, které mnozí považovali za to vůbec nejlepší, jaké je v České republice k nalezení.

Tato cukrárna původem z Písku s širokou pobočkovou sítí, mimo jiné v Praze, si dávala vždy náležitě záležet na spokojenosti zákazníků. Není ostatně divu. Vždyť byla založena už v roce 1924 a taková tradice jednoduše zavazuje.

Na rozdíl od konkurence tak Emil Geigher držel stále vysokou kvalitu, aniž by v poslední době nějak zásadně zvedal ceny. A to i tehdy, kdy konkurenční cukrárny začaly dorty prodávat i více než za sto korun. Někteří lidé se při návštěvě této cukrárny podivovali nad tím, že jinde už jsou dorty tak drahé a tady pořád velmi levné. Pochopitelně také zdražovaly, ale ne o tolik.

Foto: Shutterstock

Rychlý rozklad

Ale zřejmě i to se nakonec stalo kamenem úrazu. Jak se totiž ukázalo, cukrárna se velmi rychle položila. Zaměstnankyně dostaly okamžité výpovědi a firma vstoupila do likvidace. Nikdo přitom do poslední chvíle netušil, že je zle.

Na tomto příkladu se ukazuje, jak rychle se může vše změnit. Z úspěšného podniku, který expandoval, může být najednou krach. Stačí přitom třeba i takové zdánlivé maličkosti, že skončí fixace energií a je najednou třeba elektřinu a plyn kupovat za mnohonásobné ceny.

Kdo ví, možná majitelé mohli zvednout ceny a zkusit firmu provozovat i nadále. Možná už by jim to ale nedělalo takovou radost. Zároveň to ukazuje, že podnikání rozhodně není procházka růžovým sadem, na jejímž konci jsou samí bohatí. Je to i přehlídka neúspěchů.

Foto: Shutterstock

Autor: Tereza Vávrová

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Dlouhodobě se zajímá o spotřebitelská a ekonomická témata, která mají vliv na životy lidí. Prošla řadou médií, kde získala velké množství zkušeností o tom, co je opravdu důležité.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
6 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Xavier
Xavier
1 rok

Muž v rusku skončil velmi nehezky, vypadl z okna svého sklepa. Na místě zemřel.

Jaroslava
Jaroslava
1 rok

To se nepodařilo ani za covidu, kdy lidé museli omezit všechno. Je tu evidentně také konkurenční boj a je docela výhodné za pár korun koupit značku,která se buduje desítky let. Prodáno už bylo téměř všechno tak už zbyva pivo,jídlo, kuchyne,recepty a tak. Stávající politikové jsou nesmírně humanni k Ukrajinkam k jejich zapojeni do českého restaurátorství také, to je evidentní. Ať žije Ukrajina a vy v Písku se jděte třeba pás na louku. Ale my to známe, také jsme zažili. Je veřejně tajemství, že to co nevyřešil covid, vyřeší Ukrajinci s Banderou.jeste dovětek tězky průmysl zrušen,těžby utleny, výroba spotřebního zboží předána… Číst vice »

Xavier
Xavier
1 rok
Reply to  Jaroslava

To máte z vlastní hlavy?

Běžně se člověk živí prací za peníze.

Xavier
Xavier
1 rok
Reply to  Jaroslava

Proč těm ukrajinkam neposkytnete ubytování? Vždyť je na to příspěvek, vyděláte. Takže nekecejte že se musíte pást.

Josefina
Josefina
1 rok

No,a takto si nás pěkně položí dotované západní demokracie na lopatky, vykoupí za hubičku zbytek firem,co jsou ještě české,a my jim budeme zisk posílat do jejich bank..Hlavně že vláda vysílá signály…

Xavier
Xavier
1 rok
Reply to  Josefina

Všechny české firmy vykoupí čeští vlastenci, aby nedošlo k tomu, co popisujete.