Vědci objevili teplý nápoj, který okamžitě nakopne spalování. Tuk na břiše rychle zmizí

Břišní tuk, také známý jako viscerální tuk, je velmi škodlivý. Obklopuje totiž důležité orgány, jako jsou játra, žaludek nebo ledviny. Řada studií jednoznačně prokázala, že větší objem břišního tuku je předpokladem pro rozvoj cukrovky druhého typu, vysokého krevního tlaku nebo srdečního onemocnění. Pokud se vás tento problém týká, měli byste hledat možnosti, jak se ho co nejrychleji zbavit.

Velmi prospěšné látky

Zřejmě vás příliš nepřekvapí skutečnost, že nejúčinnější metodou je změna jídelníčku. Vyhýbejte se tučným a sladkým potravinám a nahraďte je zdravějšími alternativy. Zároveň je důležité zařadit potraviny, které vám přímo se spalováním břišního tuku pomohou. V časopise Obesity teď vyšel článek, který upozorňuje na vysokou účinnost zeleného čaje v boji s viscerálním tukem.

Studie zkoumala efekt zeleného čaje na redukci tuku, konkrétně pak toho břišního, a to u lidí s typickým životním stylem.

Zelený čaj obsahuje velké množství antioxidantů, které jsou známé jako polyfenoly. Ty tvoří dokonce celých 30 procent jeho váhy v suchém stavu. Většina z nich jsou flavonoidy, běžně známé jak katechiny. Právě tato látka už nějakou dobu nedává vědcům spát, protože se ukazuje být velmi účinnou při redukci tuků.

Foto: Shutterstock

Poklesl i cholesterol

V tomto případě šlo o dvojitě zaslepenou studii, kdy byl jedné skupině účastníků podáván každý den zelený čaj obsahující 583 miligramů katechinu a druhé skupině potom čaj s obsahem pouhých 96 mg katechinu.

Dvojitě zaslepená studie pak znamená, že nejen dobrovolníci, ale ani vědci nevěděli, kdo přesně dostává jakou dávku. Účastníkům studie bylo pouze řečeno, aby se drželi svého standardního režimu a fyzické aktivity.

Po 12 týdnech došlo k vyhodnocení a výsledky byly jednoznačné. U lidí, kteří dostávali vyšší dávku katechinů v zeleném čaji, došlo k podstatnému ústupu břišního tuku.

To ale nebylo všechno. Zaznamenán byl i pokles systolického krevního tlaku a LDL cholesterolu. Oba faktory přitom významně přispívají ke zvýšení rizika kardiovaskulárních chorob.

Foto: Shutterstock, zdroj: Obesity

Autor: Anna Štěpánková

Maminka se zájmem o zdravý životní styl. Miluje dlouhé procházky přírodou zakončené posezením v dobré restauraci.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments