Supermarkety stále více sázejí na aplikace. Důchodci jim ale ne vždy rozumí

Dlouhou dobu platilo, že Česká republika je zemí slevových akcí. Jistě, zboží za výhodnější ceny pravidelně nabízejí i zahraniční obchody, ale jen u nás se ze slev stalo tak velké téma. Lidé jsou například schopni se bavit o tom, co je kde zrovna v akci a mají o tom velmi dobrý přehled.

Zlaté časy končí

Bylo to do značné míry dáno masivní distribucí papírových letáků do schránek prakticky všech domácností. Tyto letáky pak byly nadité skutečně lákavými slevami, které někdy dosahovaly až 50 až 60 %. Zejména starší lidé si potom v letácích rádi zaškrtávali a obráželi hned několik prodejen, aby celý svůj nákup pořídili ve slevách. To ovšem není tak úplně cílem obchodních řetězců, které ve skutečnosti chtějí nalákat na pár slev, ale s tím, aby si zákazník koupil i zbytek nákupu u nich.

V poslední době se tak jejich přístup poměrně razantně mění. Spoustu akcí už vůbec nezveřejňují v letácích a mnohé řetězce dokonce od jejich distribuce upouštějí, jako naposledy Tesco. Tvrdí, že si zákazníci slevy najdou online, případně v mobilní aplikaci.

Jenže právě v tom vidí určité skupiny zákazníků problém. Podle serveru CNN Prima News se například senioři zlobí, že slevy najdou pouze v mobilních telefonech, navíc těch chytrých, s nimiž to dost často vůbec neumí. A když, tak jsou naučení, jak zavolat svým nejbližším, ale ovládání už nezvládají natolik, aby si tam instalovali neustále nějaké aplikace a v nich potom aplikovali slevy.

Foto: Shutterstock

Mají to používat, nebo ne?

Například zástupce obchodního řetězce Albert přiznal, že v tom určitý problém skutečně je. Společnosti je prý líto, že někdo slev využívat nemůže, protože nemá adekvátní mobil, ovšem tyto funkce se prý jinak zpřístupnit nedají. Právě Albert má svou aplikaci už dva roky. Ještě déle ji provozuje Tesco a v posledních letech se přidaly také giganti Lidl s Kauflandem. Aplikace posledně dvou jmenovaných jsou navíc poměrně složité v tom smyslu, že nabízejí různé funkce. Jednotlivé slevy je potřeba před nákupem aktivovat a jsou různě koncipované. Senioři nemají moc šancí se v tom vyznat.

Různé seniorské organizace už přiznávají, že jejich členové si stěžují na to, že se na ně v tomto ohledu zapomíná. Většina těchto lidí už se nechce učit novým věcem, protože je to pro ně skutečně složité. Někteří odborníci potom důchodce před využíváním aplikací obchodních řetězců odrazují. Obchody tak o nich totiž získají spoustu dat a budou jim tímto způsobem tlačit zboží, které vůbec nepotřebují.

Foto: Shutterstock

Autor: Tereza Vávrová

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Dlouhodobě se zajímá o spotřebitelská a ekonomická témata, která mají vliv na životy lidí. Prošla řadou médií, kde získala velké množství zkušeností o tom, co je opravdu důležité.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
3 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Radomír
1 rok

Tady někomu dúchodci hodně leží v žaludku , nechcete náhodou obnovit lágry ? 😂

Michal
Michal
1 rok

Ale nebude se to tykat velkých obchodu Globus Tesco a Kaufland tady budou akce stále.

Jiří
Jiří
1 rok
Reply to  Michal

Akce se zruší z důvodu že vláda důchodcům pořád přidává. Je to strategická Fialova finta kterou již konzultoval s ministrem financí Stanjurou. Od 1.3.2023 vstupuje v platnost Vyhláška ministerstva obchodu Kde bude všepodrobně uvedené.Například -netýká se to hrachu a ostatních luštěnin a také se to nebude týkat nově zaváděných potravin s obsahem hmyzích proteinů.