Velký český eshop má obrovské problémy. Zákazníkům dluží spoustu peněz, už se začal i směšně vymlouvat

Rychlým tempem se navyšuje množství zákazníků, kteří si stěžují na jeden z největších internetových obchodů působících v české republice. Je jím Zalando, které prodává oblečení a obuv. To na tuzemský trh vstoupilo teprve před pár lety a rychle si získalo značnou oblibu, zejména kvůli nejrůznějším slevovým akcím, ale také široké nabídce atraktivního zboží.

Peníze za vratky přestaly chodit

Dlouhou dobu se zdálo, že si tento obchod zakládá na prozákaznickém přístupu, kdy například různé stížnosti či vrácení zboží řešil velmi promptně. To se však v posledních týdnech a měsících změnilo a je otázkou, zda se tento eshop nenachází v nějaké krizi.

Ukazuje se totiž, že přinejmenším vracení zboží se u něj stalo velkým problémem, jehož výsledkem jsou obvykle zadržené peníze zákazníků. Stížnosti na sociálních sítích a internetu se množí rychlým tempem.

Objednala jsem si na Zalandu větší zásilku v celkové výši asi deseti tisíc korun. Některé kousky mi ale nepadly, a tak jsem se je rozhodla vrátit. Na účet mi měli poslat zpět asi tři tisíce korun. Ale už je to měsíc a peníze stále nemám,” uvádí zákaznice Martina, která pro AAzdravi.cz popsala příběh, jakých je na internetu už spousta.

Zdá se, že mustr je pořád stejný. Lidé vrátí zboží, které se jim nelíbí nebo jim nepadne, ale už se nedočkají peněz zpět. Když se obrátí na zákaznickou linku, tam jim obvykle odpoví, že problém byl už v prvotní platbě za zboží. Ta prý jim ještě nedorazila, často jde přitom o platbu zprostředkovanou společností PPL. Tento doručovatel, přes jehož terminály je zboží uhrazeno, však odpovědnost odmítá a tvrdí, že peníze přeposlal obchodu.

Foto: Shutterstock

Stres na zákaznické lince

Podle TN.cz je problém hlubší. Jedna z pracovnic zákaznické linky měla redaktorovi tohoto serveru sdělit, že už se stydí brát lidem telefony, protože neví, co jim má říkat. Vedení Zalanda prý situaci nijak neřeší a pracovníky callcentra neinstruuje. Někteří si tak vymýšlejí různé výmluvy, jiní podobně přiznají barvu.

Každopádně to na celé Zalando vrhá velmi nepříznivé světlo. Takto se totiž chovají obchody ve velkých problémech. Není vyloučeno, že má firma určitý problém s cash-flow, který zatím nepřiznává.

Je také pravdou, že vratky jsou pro internetové obchody s módou problematické, protože jsou velmi časté. Před lety kvůli nim zkrachoval například Zoot, který se pak podařilo obnovit. Vratky dosahují desítek procent, což je logické. Lidé si oblečení kupují naslepo a teprve doma si ho vyzkouší. Část pak obvykle posílají zpět.

Foto: Shutterstock

Autor: Petr Vavrenka

Redaktor magazínu AAzdravi.cz. Vystudoval VŠE a publikační činnosti se věnuje od roku 2005 v médiích jako MF DNES, ČT24 nebo Koktejl.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments