Velký český obchodní řetězec končí se slevovými akcemi. To je tedy pořádná rána. Češi budou mít utrum

Není zřejmě žádná jiná země, ve které by byly slevové akce tak oblíbené a natolik klíčové, jako je právě Česká republika. Lidé tu jednoduše milují letáky, ve kterých si mohou kroužkovat to nejvíce zlevněné zboží, a následně s gustem obíhají jeden obchod za druhým. Honba za slevami se zde stala něčím jako národním sportem.

Slevy se už vyčerpaly

Zdá se však, že tento fenomén má poněkud na mále. Některé obchody například končí s tištěnými letáky, kterých jsme ještě nedávno měli doslova plné schránky. Schválně se ale podívejte teď. Moc už jich nechodí a ustupují od nich i ti největší hráči. Například Tesco oznámilo, že se zákazníky bude už komunikovat jen přes aplikaci a web.

Jde o jakýsi předstupeň toho, k čemu se v České republice neodvratně schyluje. Plošné slevové akce budou ustupovat do pozadí a naopak by se měly uplatňovat nové moderní koncepty, kdy jsou nejrůznější výhody personalizované na míru jednotlivým zákazníkům.

Oblíbený obchodní řetězec Makro teď oznámil, že změní strategii. Rovněž přestává s tiskem letáků a navíc doopravdy omezí akční nabídky. Svým způsobem přiznává, že ty jsou něčím vykoupeny. Zároveň totiž říká, že se zaměří na ceny, které budou dlouhodobě nízké a nebudou tak výhodné pouze v akcích.

Foto: Shutterstock

Může to být výhoda

To je ostatně model, který dlouhodobě funguje v okolních zemích. Právě tam přitom Češi vyjíždějí, aby si mohli nakoupit levné potraviny. Je to paradox. Nikde jinde není tolik slev, ale ve skutečnosti nakupujeme dráže než v Polsku nebo Německu. Bereme tedy průměrný nákup. Pakliže se někdo soustředí výhradně na nakupování v akcích, je možné, že skutečně ušetří. Obíháním několika obchodů a neustálým sledováním ceny produktů ale ztrácí drahocenný čas.

Podle průzkumů nakoupí Češi až 60 % produktů v akci, což je obrovské číslo. Jak se ale v poslední době ukazuje, akční cena v Česku znamená v jiné zemi standardní. Také u nás by se tedy mohl prosadit trend, kdy standardní cenová hladina bude nižší a nikoliv vyšponovaná kvůli tomu, aby se z ní daly poskytovat padesátiprocentní slevy.

Foto: Shutterstock

Autor: Anna Štěpánková

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Zkušená a respektovaná novinářka prošla za posledních 20 let redakcemi tištěných i online deníků, aby následně našla svou zálibu v tvorbě magazínových textů.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
10 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
honza
honza
1 rok

no to je neštěstí, velkoobchod, kam běžní zákazníci nemají přístup mění přístup. kdo si toho všimne?

Jan
Jan
1 rok
Reply to  honza

Vapada to, ze tady delaj reklamu Kauflandu

Zdeňka
Zdeňka
1 rok

O to víc budou brát lidé útokem obchody v Polsku,Německu,Rakousku.

Lucký
Lucký
1 rok

Slevové akce, jsou všude po zemích.

Jana
Jana
1 rok

Chraňme naše lesy. Plně bych tento plán podpořila. Bez hromad letáků se tady žilo už dřív. Tedy nic nového.

Toscana
Toscana
1 rok

O co jde? Nebudou slevy, nebudou nákupy. Podívejme se do malých obchodů. Ceny nižší než v supermarketech. Kromě ťamanů. Ty to nakupují v supermarketech.

Zvoník
Zvoník
1 rok
Reply to  Toscana

Ťamani jsou všude. Jezděj i do Lipenců do Racia a tam pro ně mají nákupní vozíky veliký jak malý auto, že za ním Ťaman není ani vidět.

Petr
Petr
1 rok
Reply to  Toscana

Přesně tak

Marobarva
1 rok
Reply to  Toscana

Je to všechno tak, jak píšete, a ještě víc. Ať jdou s tím vším do ha-jzle. Jen všichni v Č. R. Provokují lidi naší země. Copak bude pokračovat!? A vlád je vysmátá, za ten měsíc platu, no a ještě ty super odměny.

Jan
Jan
1 rok
Reply to  Marobarva

Nevypadate jako clovek naší země