Vždy kupujte jen zelené banány. Těm žlutým se vyhýbejte, poradila odbornice

Když se vydáme do obchodu, jako první nás u banánů zajímá jejich barva. Jedná se o lety aplikovaný stereotyp, který je nám vlastní. Když nám někdo donese zelené banány, jsme velmi skeptičtí. Jaký je ale mezi nimi skutečně rozdíl?

Proč kupovat zelené banány

Výživové hodnoty u banánů se během doby jejich zrání proměňují. Zatímco žluté obsahují vysoký obsah cukru, zelené jej tolik nemají. Žluté banány nám tak poslouží k doplnění energie, zatímco zelené se starají o příliv jiných živin do našeho organismu.

Jako zdravější varianta se považují právě banány zelené. Ty jsou často neprávem opomíjeny a považovány za nedokonalé. Jejich chuť sice nemusí být tak lákavá jako chuť žlutých plodů, podle odborníků na výživu jsou ale právě tyto banány mnohem hodnotnější. Například pomáhají našim kostem, nebo správně nastavují fungování střevní mikroflóry v našem těle.

Názor dietoložky

Podle dietoložky Laury Tilt, členky Britské dietologické asociace, jsou zelené banány kvalitnější. „Zelené banány představují skutečně skvělý zdroj nejkvalitnějších probiotik. V průběhu procesu zrání se začne vláknina v banánech rozkládat, což vede k tomu, že ty žluté banány už tuto látku neobsahují v tak vysokém množství,“ uvádí Laura.

Foto: Shutterstock

Zelené banány a jejich hodnota

Profesor Rodney Bilton se po dobu 15 let zajímal o výzkum banánů. Právě on zkoumal, jaký vliv mají na lidský organismus. Došel k závěru, že zelené banány jsou srovnatelné s celozrnnou moukou, se syrovými bramborami, nebo také se zeleninou. Obsahují totiž rezistentní škrob, kterého v sobě ukrývají až 80 procent.

Tento typ škrobu se chová jako vláknina, která uniká procesu trávení v prostředí tenkého střeva. Díky tomu se škrob dostane až do prostředí tlustého střeva, kde se podílí na správném procesu trávení. Snižuje například kyselost ve střevech, nebo také podporuje růst příznivých střevních bakterií.  Potraviny s obsahem rezistentního škrobu působí jako prevence proti obezitě i cukrovce.

Zelené banány jsou pro naše zdraví mnohem hodnotnější.

Foto: Shutterstock, zdroje: Food.ndtv, Healthline

Autor: Tomáš Kavka

Redaktor serveru AAzdravi.cz.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
1 Komentář
Inline Feedbacks
View all comments
Iris
Iris
17 dní

Pičusu, ty si asi pleteš dva zásadně odlišné druhy banánů.
ten první – to je druh, který má tak nějak dozrát a ten druhý zůstane zelený i když se posereš – to je ten, který se upravuje tepelně.
A právě ten druhý se právě užívá v teplé kuchyni, no.
Dej si zelený banán, který má dozrát a garantuju ti, že už to nikomu nedoporučíš, vole.