Zaměstnanec českého supermarketu otevřeně promluvil. Řekl to natvrdo, tohle se vám líbit nebude

Možná si říkáte, že když se vám nebude dařit, vždycky můžete jít třeba prodávat do obchodu, protože je to jednoduché, měli byste mít na paměti, že zase taková procházka růžovým sadem to vůbec není. Ne nadarmo musí obchodní řetězce svým zaměstnancům neustále přidávat, a ti stejně často odcházejí dělat něco méně náročného.

Zvenku je opravdu těžké si představit, co všechno taková prodavačka nebo prodavač musí zvládat, zejména pokud jde o jednání se zákazníky. Ti mají nejrůznější móresy, na které je třeba nějakým způsobem reagovat. O své zážitky se podělil nejmenovaný zaměstnanec Lidlu.

Věková otázka

Z nějakého důvodu mají zákazníci v České republice pocit, že musí být na první pohled vidět, kolik jim je let. Pakliže je potom prodavačka požádá o to, aby se prokázali občanským průkazem, když kupují například alkohol, reagují často velmi podrážděně a neodpustí si nejrůznější komentáře. I když jsou třeba vtipné, vězte, že člověk za kasou už je ten den slyšel stokrát a není na ně zvědavý.

Taška za peníze

V České republice stále panuje přesvědčení, že pokud v obchodě utratíte nemalé peníze za nákup, můžete si na něj vzít také igelitové či jiné nákupní tašky zdarma. I když už to reálně dávno neplatí, lidé stále neváhají zaměstnance supermerketu častovat nevybíravými komentáři, když zjistí, že taška stojí třeba 20 Kč. Z hlediska prodavačky je to ale zboží jako každé jiné a navíc to není ona, kdo určuje, kolik co bude stát.

Otevírací doba

U některých obchodů se děje skutečně zvláštní jev. Lidé se tu totiž srotí ještě před otevírací dobou, a to z nejrůznějších důvodů. Někteří si chtějí vybírat z nerozebraného akčního zboží, další si zase chtějí nakoupit jídlo před prací. Přestože je “otevíračka” jasně daná, mnohým to rozhodně nezabrání v tom, aby do prodejny zvědavě nenakukovali třeba i půl hodiny předtím a nedožadovali se, aby byli vpuštění dovnitř. To ovšem není možné. Jednoduše se otevře až v minutu, kterou začíná oficiální provoz.

Čtěte také: Obchodní řetězec ohromil Čechy. Potraviny náhle levnější než v Polsku, ceny jako před lety

Poznámky ve frontě

V obchodech se zcela běžně stává, že se ve frekventovanějších časech vytvoří u kasové zóny fronta. Pokladní jedou jako šroubi, ale stejně nezvládají. A do toho se začnou z fronty ozývat chytré poznámky o tom, že ta a ta by mohla být rychlejší. Často se potom najde několik takových jedinců, přičemž atmosféra potom začíná skutečně rychle houstnout.

Foto: Shutterstock

Autor: Anna Štěpánková

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Zkušená a respektovaná novinářka prošla za posledních 20 let redakcemi tištěných i online deníků, aby následně našla svou zálibu v tvorbě magazínových textů.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
9 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments