Zdravé návyky, které se nevyplatí dodržovat. Tělo by na ně mohlo zareagovat špatně

Internet je skvělý pomocník, ale špatný pán. Které rady je vhodné dodržovat pro zdraví a vitalitu našeho těla? Zaměřte se na následující rady.

Kolik vypít vody

Hydratace je velmi důležitá, zejména v horku a při fyzické námaze. Voda je však i v čaji nebo polévce. Když vypijete více vody, ledviny jsou nadměrně zatíženy a neumí se zbavit přebytečných tekutin. Každé tělo je jiné, proto ho poslouchejte.

Mrkev pro lepší zrak

Mrkev je velmi zdravou zeleninou pro oči, ale na šeroslepost a noční vidění nemá vliv. Její nadměrná konzumace může způsobit onemocnění zvané karotenémie, které způsobuje zbarvení pokožky žlutě až oranžově.

Cukr lepší než náhražky

Konzumace velkého množství cukru je zdraví škodlivá, způsobuje nadváhu, zvyšuje hladinu cukru v krvi i cholesterol. Nahrazení běžného cukru umělými sladidly ale může mít dlouhodobé vedlejší účinky, jako bolesti hlavy i ledvin nebo náladovost.

Více spánku víkendu nedožene týdenní deficit

Spánek je nezbytný pro udržení dobré fyzické a duševní kondice, ale probdělé noci dlouhý spánek o víkendu nenahradí. Přijdou psychické potíže, mrzutost a únava.

Foto: Shutterstock

Pozor na smoothie

Smoothies jsou skvělé na rychlé zahnání hladu. Obsahují však málo vlákniny a hodně cukru, způsobují nadváhu, zvyšují hladinu cukru v krvi i hladinu inzulínu.

Pozor na zdravé produkty

Ne vše, co je označeno jako „zdravé“, nám opravdu prospěje. Marketingový tah zabírá. Důkladně prostudujte složení a množství umělých přísad.

Doplňky výživy

Vegani mohou trpět nedostatkem vitaminu B12. Vysoké dávky vitamínových doplňků ale mohou škodit. Lepší je pestrá strava plná bílkovin, prospěšných sacharidů a tuků.

Proteinové diety s malým množstvím sacharidů

Pokud nejíte sacharidy, tělo přeměňuje tuk na energii. Proteinová dieta ale není zdraví prospěšná. Omezte zpracované sacharidy, jako je bílá mouka a cukr.

Čištění zubů po jídle

Zuby si čistěte dvakrát denně, použijte mezizubní kartáčky nebo zubní nitě. Pokud jíte nebo pijete něco kyselého, počkejte 30 minut, jinak si poškodíte zubní sklovinu.

Opalovací krém

Opalovací krém nás chrání před kožními chorobami, ale příliš mnoho krémů na opalování způsobuje nedostatek vitaminu D. Na slunci je třeba strávit minimálně 10 až 15 minut denně. Předejdete depresím a osteomalacii, tedy měknutí kostí.

Foto: Shutterstock

Časté čistění uší

Ušní maz zabraňuje vnikání prachu a nečistot do ucha. Vatovou tyčinkou si můžete poškodit sluch. Používejte rozšířené vatové tyčinky na vnější část ucha. Nestrkejte je příliš hluboko do zvukovodu, protože hrozí ohluchnutí, nevolnost nebo ztráta chuti.

Každodenní cvičení

Pokud cvičíte každý den, tělo nemá čas na regeneraci, zotavení svalů a celkovou relaxaci těla. Tělo je pod velkým stresem a hladina kortizolu se zvýší.

Foto: Shutterstock, zdroj: Healthline

Autor: Pavla Růžičková

Externí autorka magazínu AAzdraví.cz.