Znáte největší mýty o plavání? Třeba ten o zdravých zádech?

Jaké jsou nejčastější mýty o plavání? Skutečně není pravda, že prospívá našemu zdraví? Plavání je bezesporu jedním z nejoblíbenějších sportů, který neleze do peněz, není náročný na čas a neomezuje nás ani věkem, ani váhou nebo třeba pohlavím. Mnoho lidí se k plavání upíná s představou, že pro své tělo a zdraví dělají jen to nejlepší. Jenže pozor – není všechno zlato co se třpytí!

Znáte nejčastější mýty o plavání? A věříte jim taky?

Snad úplně o všem kolují po světě nějaké mýty a povídačky, takže se není čemu divit, že nejrůznějším nepravdám neuniklo ani plavání. O tom se často říká, že je pro zdraví jedině přínosem, takže by jen málokoho napadlo, že to či ono nemusí být tak úplně pravda.

Možná jste plavání podlehli i vy a je jedno, jestli se mu věnujete jen rekreačně, nebo jestli jste této fyzické aktivitě zasvětili podstatnou část svého života. Ať už je to tak či onak, podívejte se společně s námi na nejčastější mýty o plavání, které vám možná v mnohém otevřou oči.

Mýtus číslo jedna: nekoukej se pod vodou, není to zdravé!

Možná i vám jako dětem maminka nebo babička před vstupem do vody kladla na srdce, abyste se v žádném případě pod vodou nedívaly, protože to není zdravé. Je sice pravda, že jakmile budete koukat pod vodou, odnesete si z bazénu s největší pravděpodobností zarudlé oči, nic jiného se vám však nestane. Pokud není voda špinavá, není koukání pod vodou pro vaše oči nikterak nebezpečné, ba naopak je to přirozené.

Mýtus číslo dva: plavání odbourá bolest svalů

Ano, ale jedině v případě, kdy si po náročnější fyzické aktivitě vlezete do vyhřáté vody, která skutečně svalům uleví. Skočíte-li ale do vody studené, pak si můžete jedině uškodit, což je ale věc, kterou vám už nikdo neřekne. Teplota vody pohybující se okolo 27 – 29 °C je sice v pořádku, pro svaly ale může být příliš nízká a může způsobit svalový šok.

Mýtus číslo tři: plavání je úžasné na záda

Mezi velmi časté mýty o plavání patří i tvrzení, že je plavání úžasné na záda. Ačkoli je pravda, že plaváním se lze dobře protáhnout, což může naší páteři ulevit, měli byste vědět, že především špatná technika, kterou má drtivá většina lidí tak nějak vžitou, je pro páteř spíše přítěží. Například pokud plavete s hlavou nepřirozeně zakloněnou místo toho, abyste vydechovali do vody, pak už plavete špatně a pro vaši páteř je v takovém případě plavání spíše hrozba, nežli úleva.

Autor: Nikol Bláhová

Jsem milující maminka malé princezny a zároveň kreativní duše, která ráda skrze své články předává čtenářům nové a zajímavé informace. Vystudovala jsem IT, ale má životní cesta se měla ubírat směrem psaní. Mým snem je napsat knihu - a nejen jednu. Zdraví má každý z nás jen jedno, proto bychom o sebe měli pečovat s láskou, budu ráda, když se díky mým článkům dozvíte něco užitečného.