Ztrátu vlasů způsobuje oblíbená ingredience v jídle. Skrytý důvod plešatění, o kterém nikdo neví

Ačkoliv může ztráta vlasů vypadat jako banalita, mnoho lidí postupné plešatění velmi trápí. Jde o významný zásah do jejich sebedůvěry. Leckdo se přitom domnívá, že s tím nemůže nic udělat. A ačkoliv určitou roli jednoznačně hraje genetika, stále více se ukazuje, že problémem může být i strava. Zejména jedna ingredience podle všeho ztrátu vlasů velmi výrazně podporuje.

Velký dopad na zdraví vlasů

Počet vlasů, které nám zůstávají, pokud odečteme genetický faktor, lze velmi dobře ovlivňovat. Vliv na něj má například užívání léků, stres a právě také strava. Tricholog Kevin Moore, který se ve svém oboru zabývá problémy vlasové pokožky, upozorňuje na skutečnost, že příliš mnoho soli ve vaší stravě poškozuje vlasy a působí jejich vypadávání.

Přílišná konzumace soli způsobuje hromadění sodíku, který se potom usazuje kolem vlasových folikul. To negativně ovlivňuje krevní oběh ve folikulech a brání tomu, aby se do nich dostaly základní živiny. V konečném důsledku to způsobí, že vlasy jsou bez života, matné a také hodně padají,” uvedl Moore.

Podle něj jde přitom o velmi častý problém, protože průměrný člověk sní každý den až o dvě třetiny více soli, než kolik činí doporučená denní dávka. Ta je stanovena přibližně na 2,3 gramech. Zejména muži pak mají tendenci jí překračovat. S tím může souviset i to, že jim padají vlasy výrazně více a častěji.

Foto: Shutterstock

Jak omezit vliv soli v jídle

Ovšem nejde o samotnou sůl, kterou je třeba omezit. Spoustu sodíku totiž najdete i v dalších potravinách, ať už jde o nakládané či fermentované pokrmy, uzené maso, slaninu, klobásy, šunku, slaninu, ale také kaviár nebo ančovičky. Zejména nejrůznější zpracované potraviny se z tohoto hlediska ukazují být jako velmi škodlivé.

Doktor Moore doporučuje omezit příjem slaných pokrmů. Prospějete tak nejen vlasům. Doporučuje například vyměnit slané ořechy za čerstvé a do jídelníčku zařadit ryby, které solí jen lehce posypte. Konzumujte také více doma uvařeného jídla. Skvělé jsou také avokádo a banány, protože v nich obsažený draslík pomáhá redukovat působení sodíku v těle. Mezi další prospěšné potraviny patří sušené ovoce, fazole nebo listová zelenina.

Ale zase pozor na to, abyste to nepřehnali. Trochu soli totiž tělo potřebuje. Pokud byste sodík neměli v těle vůbec, přestala by správně fungovat štítná žláza, což by rozhodilo hormonální rovnováhu. To by se opět projevilo padáním vlasů, ale také řadou dalších potíží.

Foto: Shutterstock, zdroje: GQ Magazine, Clinical Expert, Bosley

Autor: Anna Štěpánková

Maminka se zájmem o zdravý životní styl. Miluje dlouhé procházky přírodou zakončené posezením v dobré restauraci.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
1 Komentář
Inline Feedbacks
View all comments
Iris
Iris
3 měsíců

Tak to by musel mít můj tchán hlavu jako koleno – ten sype sůl do všeho doslova po hrstech – no a v 91 má na hlavě srst jako ovce 😀