Bezpečná denní dávka alkoholu mnohé překvapí. Větší množství už poškozuje organismus

Alkohol je v malém množství dobrý sluha, ale ve velkém špatný pán. Odborníci tvrdí, že umírněná konzumace alkoholu přispívá k prevenci diabetu a kardiovaskulárních chorob. Velké množství alkoholu zdraví ale naopak značně poškozuje. Jak se zlepší život bez alkoholu?

Bezpečná dávka alkoholu

U mužů se za bezpečnou míru považují 2 až 4 jednotky alkoholu a u žen 1 až 3 jednotky denně.

Jedna jednotka je jedna z těchto možností:

  • 1 panák tvrdého alkoholu
  • 1 malé 10 ° pivo
  • 1 dl vína

To samozřejmě vůbec neplatí pro děti, dospívající, řidiče, těhotné ženy, pacienty, kteří užívají léky nesnášenlivé s konzumací alkoholu, nebo trpí nemocí, kterou alkohol ještě více zhoršuje. Jaká je reakce těla na absenci alkoholu?

Zlepšení spánku

Po alkoholu je spánek nekvalitní, lehký, s tendencí k častému probouzení, tělo usilovně pracuje na detoxikaci a vstaneme unavení. Po vysazení alkoholu možná chvilku budete déle usínat, ale spánek bude kvalitnější a zlepší se vaše mentální i fyzická kondice po probuzení.

Lepší funkce mozku

Alkohol ničí mozkové buňky a při jeho vysazení se mozek regeneruje. Mozek bude pracovat při abstinenci rychleji, bude vám to lépe myslet a zlepší se soustředění.

Konzumace alkoholu se může rychle vymknout z rukou. / Foto: Shutterstock

Konečně zhubnete

Alkohol zvyšuje chuť k jídlu, přejídáme se a tloustneme, navíc obsahuje mnoho kalorií. Při jeho vynechání budete konečně schopni upravit svou váhu. Jen se musíte hýbat, správně jíst a nekompenzovat ho sladkostmi.

Lepší pleť

Alkohol dehydratuje, ničí vitamin A, rozšiřuje cévy, pleť je červená, ztrácí pevnost a otéká. Když přestanete pít alkohol, pleť bude hydratovaná, pevnější bez začervenání, žilek a otoků.

Snížení rizika vážných nemocí

Abstinencí snížíte riziko závažných chorob, jako je rakovina zažívacího traktu, prostaty nebo prsu, cirhóza jater, která často vede k rozvoji rakoviny jater, rakoviny slinivky a má negativní vliv na plodnost mužů i žen a mužskou erekci.

Foto: Shutterstock

Autor: Pavla Růžičková

Externí autorka magazínu AAzdraví.cz.