Borůvky způsobují problémy s dýcháním, banány zase bolesti. Zdravé potraviny, které mohou uškodit

Některé potraviny, které se tváří zdravě mohou způsobit potíže, pokud jich budete konzumovat velké množství. Ukážeme vám odvrácenou stranu konzumace velkého množství ovoce, zeleniny, obilovin a sýrů.

Zdravé potraviny konzumujte s mírou

Jistě znáte doporučení o tom, že byste měli jíst denně ovoce, zeleninu, obiloviny a netučné sýry. Pozor však na to, že ve velkém množství mohou škodit stejně jako například cukr nebo přemíra sodíku.

Bolest hlavy z banánů

Velké množství banánů v každodenní stravě ohrožuje zdraví chrupu. Více se tvoří zubní kazy. Zralé banány mají vysoký obsah tyraminu, ten je spouštěčem migrény. Rozhodně nekonzumujte více než dva kusy banánu za den.

Ovesné vločky ubližují trávení

Doteď jsme slýchali jen poučení o tom, že ovesné vločky obsahují velké množství vlákniny a pomáhají trávícímu systému. To samozřejmě platí, pokud jich nebudete jíst velké množství. Přemíra ovsa ve stravě způsobuje plynatost a zácpu. Dokonce částečně blokuje vstřebávání vápníku, zinku a hořčíku. Doporučená denní dávka je okolo 40 g pro ženy a okolo 60 g pro muže. V žádném případě nepřekračujte 85 g u žen a u mužů 170 g.

Foto: Shutterstock

Tučné sýry škodí srdci

Vysoký obsah nasycených tuků objevíte v sýrech, které jsou jinak doporučovány pro vysoký obsah bílkovin. Nadměrná konzumace tučných sýrů přispívá k rozvoji ischemické choroby srdeční. Drobné problémy způsobují sýry i během dne. V trávícím traktu uvolňují hormon cholecystokinin, ten způsobuje pálení žáhy.

Z brokolice vypadávají vlasy

Brokolice podpoří štítnou žlázu v nadměrné produkci hormonů. To může způsobit vypadávání vlasů, kožní vyrážku, svědění, a dokonce odulý obličej. Nejezte brokolice více než 4 hrsti za den.

Borůvky snižují cukr

Borůvky jsou zdravé a vyhledávané právě pro to, že dokáží snížit hladinu krevního cukru. Není to ale dobrá zpráva pro všechny. Na pozoru by se měli mít zejména diabetici. Borůvky působí také na ředění krve a mohou být příčinou zadýchávání. Nekonzumujte více než dvě hrsti denně.

Foto: Shutterstock, zdroj: BrightSide.me

Autor: Veronika Majerová

Externí autorka magazínu AAzdraví.cz.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
1 Komentář
Inline Feedbacks
View all comments
Iris
Iris
1 měsíc

No, tak to už jsem asi po smrti, jen o tom ještě nevím… 😀 Pokud jím sýr, tak jedině tučný – netučné sýry mi nechutnají. Pravda, nejím sýry každý den a nemám problémy se srdcem. Ovesné vločky jím ve formě polévky – max jednou za měsíc a ze zbytku vloček udělám kaši – na slano s opečenou cibulí a slaninou. Kolik g vloček takto jednorázově sním, nevím – vzhledem k tomu, že toto jím tak 1x za měsíc, je to asi jedno. Kdybych snědla 4 hrsti brokolice za den, tak obrostu srstí a uši se mi protáhnou o cca 20cm…stanu… Číst vice »