Co Lidl předvádí v Česku, to by si v Německu nikdy nedovolil. Tady zkouší, co mu projde

Česká republika se bohužel nemůže nijak zvlášť chlubit kvalitou potravin, které jsou k mání ve zdejších obchodních řetězcích, jež jsou dominantním zprostředkovatelem zboží pro české zákazníky. Ve skutečnosti je na tom z regionu zřejmě nejhůře.

Kvalita je všude jinde vyšší

Kamkoliv za hranice tuzemský občan vyjede, ať už je to Německo, Rakousko, Maďarsko nebo Polsko, tam mnohdy překvapeně zjišťuje, jak skvělou nabídku zboží mohou supermarkety mít. A že to vlastně nemusí stát více, ba někdy jsou ceny dokonce nižší. Kvalita masa, zeleniny či ovoce je často nesrovnatelná.

Ačkoliv v České republice dominují řetězce západních firem, zejména pak těch německých, od kterých by se dal očekávat sjednocený postup na všech trzích, realita je poněkud jiná.

Jinak by se nemohlo stát, že například Lidl českým zákazníkům vytrvale nabízí ošizené zboží. U jednoho produktu byl přichycen přinejmenším potřetí. To už není náhoda, to je záměr. Pravdou je, že za své prohřešky je Lidl vytrvale pokutován. Avšak sankce zjevně nejsou tak vysoké, aby ho od podobných praktik odradily.

A to je zřejmě část problému. Tuzemské orgány nejsou ve vymáhání alespoň deklarované kvality příliš úspěšné a obchodníkům zjevně kdeco projde.

Foto: Shutterstock

Nenáročný český zákazník

Určitým problémem je ale i český zákazník, který má příliš nízké požadavky a je vlastně rád, když nenakoupí vyloženě zkažené nebo předražené zboží. A když vidí něco v akci, většinou vypíná jakékoliv nároky a je nadšen výší slevy.

Čeští zákazníci jakoby byli lhostejní. Pokud je někdo třikrát ošidí, klidně k němu jdou nakupovat znovu. To by se v Německu nestalo. Tam si řetězce pracně budují důvěru a jakýkoliv podobný problém se významně řeší. Zde jen proletí zpravodajstvím a lidé si řeknou, že tak je to přece všude a že nic lepšího očekávat nemohou. Lidl se ani neomluví a pravděpodobně bude pokračovat jako dosud.

To je však špatný přístup. Nakupujme tam, kde si nás jako zákazníků váží a kde se nás nesnaží ošidit.

Autorský komentář Petra Vavrenky

Foto: Shutterstock

Autor: Petr Vavrenka

Redaktor magazínu AAzdravi.cz. Vystudoval VŠE a publikační činnosti se věnuje od roku 2005 v médiích jako MF DNES, ČT24 nebo Koktejl.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
29 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Josef
Josef
1 rok

Tak já do Lidlu chodím rád a nemám problém.Nevim nic o tom , že by ostatní řetězce byli lepší.Ono také hodně záleží co člověk nakupuje.Nehledě na to , že spousta lidí dnes nechce, nemá čas,nebo neumí vařit a kupují různé polotovary atd.No a to víte dnes se nakupují samé zbytečnosti – papírové ubrousky, papírové utěrky, sáčky do koše, atd.Driv bez toho lidé žili a že by tím byla nižší hygiena???Jen lidé zpohodlněli a to je celé!!!

Milan
Milan
1 rok

Díky našim zaprodaným politikům jsme tam kde jsme a ještě jim mnoho občanů tleská. Kam až může náš lid klesnout. Naše zemědělství se vytrácí, měli jsme přísné potravinářské normy a jídlo bylo chutné a voňavé. Vše je záměr ponížení a možná i likvidace českého národa. Už se ozývají Sudeťáci. Ne jednou jsem četl že platy u nás jsou záměně držené nízko. Živime německé a americké důchodce i feťáky . Pravda se dnes jaksi nehodí. Nikdo se nebrání. Ty supermarkety vlastní potomci nacistů. Lze to dohledat.

Petr
Petr
1 rok

To platí o všech řetězcích. Lidl je specialista na fejky. Má doslova plné regály okopírovanych produktů s pozměněnými názvy ! ! ! ? Další specialitou Lidlu, je chování k zaměstnancům, vlastním i k agenturním. Dokud poslouchate je vše na oko v pořádku, běda jakmile si dovolíte něco jiného než je běžné. Nebo dokonce chcete dát výpověď, to se začnou dít věci. V tu chvíli jste vyvrhel kterého je potřeba vysvléct z kůže, musíte všechno vrátit i prošlapané boty a finanční pokuty se začnou hrnout úplně za cokoliv. TO JE LIDL V ČESKÉ REPUBLICE. Mám osobní zkušenost. LIDL už nikdy.