Co Lidl předvádí v Česku, to by si v Německu nikdy nedovolil. Tady zkouší, co mu projde

Česká republika se bohužel nemůže nijak zvlášť chlubit kvalitou potravin, které jsou k mání ve zdejších obchodních řetězcích, jež jsou dominantním zprostředkovatelem zboží pro české zákazníky. Ve skutečnosti je na tom z regionu zřejmě nejhůře.

Kvalita je všude jinde vyšší

Kamkoliv za hranice tuzemský občan vyjede, ať už je to Německo, Rakousko, Maďarsko nebo Polsko, tam mnohdy překvapeně zjišťuje, jak skvělou nabídku zboží mohou supermarkety mít. A že to vlastně nemusí stát více, ba někdy jsou ceny dokonce nižší. Kvalita masa, zeleniny či ovoce je často nesrovnatelná.

Ačkoliv v České republice dominují řetězce západních firem, zejména pak těch německých, od kterých by se dal očekávat sjednocený postup na všech trzích, realita je poněkud jiná.

Jinak by se nemohlo stát, že například Lidl českým zákazníkům vytrvale nabízí ošizené zboží. U jednoho produktu byl přichycen přinejmenším potřetí. To už není náhoda, to je záměr. Pravdou je, že za své prohřešky je Lidl vytrvale pokutován. Avšak sankce zjevně nejsou tak vysoké, aby ho od podobných praktik odradily.

A to je zřejmě část problému. Tuzemské orgány nejsou ve vymáhání alespoň deklarované kvality příliš úspěšné a obchodníkům zjevně kdeco projde.

Foto: Shutterstock

Nenáročný český zákazník

Určitým problémem je ale i český zákazník, který má příliš nízké požadavky a je vlastně rád, když nenakoupí vyloženě zkažené nebo předražené zboží. A když vidí něco v akci, většinou vypíná jakékoliv nároky a je nadšen výší slevy.

Čeští zákazníci jakoby byli lhostejní. Pokud je někdo třikrát ošidí, klidně k němu jdou nakupovat znovu. To by se v Německu nestalo. Tam si řetězce pracně budují důvěru a jakýkoliv podobný problém se významně řeší. Zde jen proletí zpravodajstvím a lidé si řeknou, že tak je to přece všude a že nic lepšího očekávat nemohou. Lidl se ani neomluví a pravděpodobně bude pokračovat jako dosud.

To je však špatný přístup. Nakupujme tam, kde si nás jako zákazníků váží a kde se nás nesnaží ošidit.

Autorský komentář Petra Vavrenky

Foto: Shutterstock

Autor: Petr Vavrenka

Redaktor magazínu AAzdravi.cz. Vystudoval VŠE a publikační činnosti se věnuje od roku 2005 v médiích jako MF DNES, ČT24 nebo Koktejl.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
29 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Mara
Mara
1 rok

A není to třeba i o lidech, kteří tam pracují a firmách , které dodávají? A třeba i o inspekčních orgánech? Nedávno jsem četl článek, že nějaký řetězec dostal pokutu dohromady za několik prohřešků, ale bohužel inspekce nedokázala ani stanovit, jak byl který prohřešek závažný a který dodavatel tedy je jak vinen. A pan Vavrenka asi spokojený život nežije, když má potřebu do někoho kopat😉

Ornyl
Ornyl
1 rok

No tak proti Kauflandu je Lidl pořád moc dobrý, zvláště v masových konzervách, asi je to tím, že neprodává blivajsy od Hame..

Majka
Majka
1 rok
Reply to  Ornyl

Už dávno tohle neplatí. Stejně jako čerstvost.

Jiří
Jiří
1 rok

Netušil jsem, že Lidl je tak špatný.

Last edited 1 rok by Jiří
Leila
Leila
1 rok

V Lidlu bych nekoupila ani svému psovi konzervu protože s nimi mám nejhorší zkušenosti.

LENKA
LENKA
1 rok

To není jenom Lidl to je ve všech velkých řetězcích

LiPo
LiPo
1 rok

A co že se stalo? Všeobecné vzdychání nad tím, jak je český zákazník hloupý, není nijak přínosná informace.

Biolit
Biolit
1 rok

Ale pořád má Lidl o 20% větší kvalitu než zbytek řetězců …. Autorka zapomněla pro kterej řetězec prajcuje a nabídnout nám lepší ! Takto je ten článek neúplný .

Karolina
Karolina
1 rok

Žiju v Německu a ono to není s potravinami růžový ani tady 😉

Eri
Eri
1 rok

Proto nakupuji u Vietnamců

Pepa
Pepa
1 rok

V lidlu bych si nikdy nic nekoupil..