Cvičení v klidu a pohodlí domova s nafukovacím míčem. Toto jsou nejúčinnější techniky

Návštěva posilovny je pro dámy, ale i některé pány často noční můrou. Nejsou si jisti, jak se stroje používají a neradi by se stali terčem posměchu. Posilovací pomůcky lze zakoupit také k domácímu použití, avšak jejich cena je značně vysoká. Pokud si přejete jen protáhnout tělo, zpevnit vnitřní svalstvo a věnovat se pohybu z domova, poohlédněte se po velkém nafukovacím míči. Existuje mnoho technik, které při správném provedení budou prospívat vašemu tělu.

Základní cvik, který protáhne mladé i seniory

Tuto techniku lze provádět například u sledování televize, práce u počítače nebo jen tak. Stačí si na míč jednoduše sednout, narovnat záda a pohupovat se na něm nahoru a dolů. Tento rytmický pohyb srovná páteř a uvolní případné napětí.

Pro pokročilé

Cvik, který dokonale otestuje vaši rovnováhu.

Lehněte si na záda a nohy na jejich konci podložte míčem. Ruce složte podél těla a hýždě zvedněte ze země. Poté se pomalu a jistě snažte zvedat jednu nohu výše a udržovat míč druhou nohou. Poté ji položte zpět na míč a opakujte s druhou nohou. Tento pohyb se zaměří na vaše vnitřní svalstvo a při jeho pravidelném opakování se zpevníte. S tímto cvikem se setkáte na rehabilitačním cvičení, kde se lze od odborníka naučit dokonalou techniku.

Protažení zad a zpevnění svalů

Nyní umístěte míč pod lopatky a nohy skrčte do pravého úhlu. Ruce vytáhněte za hlavu a dále se soustřeďte na malé krůčky. Ty provádějte nejprve směrem dopředu, čímž se bude míč pohybovat směrem výše, a poté opačně. Malé a opatrné kroky směrem dozadu posunou míč ke spodní části páteře a tímto opakováním uvolníte celá záda.

Přetočte se na břicho

Míčem podložte břicho a  předloktím se opřete o zem. Nohy by měly směřovat mírně vzhůru a s nimi také budete pracovat. Kmitejte jimi do stran a nahoru a dolů. Tímto posílíte sedací sval a uvolníte se.

Autor: Tereza Hotovcová

Zdravý životní styl a objevování nových receptů je něco, co ji vždy naplňovalo, a proto se zde s vámi dělí o své poznatky.